عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

پایداری ارزش‌های اخلاقی در جامعه، مهم‌ترین راهکار تحکیم بنیان خانواده

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر معصومه حافظی در جمع استادان، دانشجویان و کارکنان شرکت کننده در کارگاه آموزشی عشق پایدار، برقراری و استحکام جامعه را منوط به برقراری و استحکام خانواده دانسته و توضیح داد: «آیات و روایات موجود، عالی ترین رهنمودهای حیات انسان و راهکارهای پایدار و مستحکمی در مورد روابط میان اعضای خانواده ارائه می کنند . »

وی خانواده را اصلی ترین رکن جامعه و بستر فرهنگ های گوناگون و زمینه سازخوشبختی و یا بدبختی انسان ها و امت ها نامیده و ادامه داد: «اسلام که برنامه سعادت و تکامل بشر است، عنایت ویژه ای به سلامت، رشد و پویایی این نهاد سرنوشت ساز دارد . »

استاد دانشگاه علوم قرآن و حدیث با اشاره به آیه ۲۱ سوره مبارکه روم، خانواده را به اعتبار وجود همسر در آن، مایه سکون و آرامش معرفی کرده و افزود: «خانواده کانون مهر و محبت (آیه ۲۱ سوره روم)، خانواده تضمین تمایز بقای نسل (سوره نحل، آیه ۷۲)؛ خانواده کانون پرروش نسل صالح (سوره تحریم، آِیه ۶) می باشد که خانواده را به یک نهاد بی بدیل مبدل ساخته است که هیچ نهادی نمی تواند جایگزین این نهاد شود . »

وی با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام یکی دیگر از عوامل تحکیم بنیان خانواده را خوش خویی و خوش اخلاقی دانسته و تصریح کرد: «خوش اخلاقی است که روابط و دوستی میان اعضای خانواده را مستحکم و استوار می سازد»