عمومی | دانشگاه فردوسی مشهد

کنگره بین المللی معماری و شهر سازی معاصر پیشرو در کشورهای اسلامی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

اولین کنگره بین المللی معماری و شهر سازی معاصر پیشرو در کشورهای اسلامی صبح روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۷ در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در افتتاحیه این کنگره استان خراسان و شهر مشهد را پیشرو در شهرسازی و معماری ایرانی اسلامی ارزیابی کرد و افزود: برگزاری این کنگره در شهر مشهد و دانشگاه فردوسی مشهد بی شک تصمیمی به جا و مناسب بوده است چرا که شهر مشهد با پتانسیل های مختلفی که دارد از جمله وجود حرم مطهر امام رضا (ع) همیشه نیازمند آن بوده است که در حوزه شهرسازی و معماری سرآمد باشد و برگزاری این کنگره می تواند در این رابطه گامی موثر در ارتقای فرهنگ و هنر معماری و شهرسازی در شهر مشهد باشد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه فردوسی مشهد یک دانشکده تازه تاسیس است عنوان کرد: دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه فردوسی مشهد با وجود اساتید و دانشجویان مجرب که خود سند افتخار این دانشکده و دانشگاه فردوسی مشهد هستند، جایگاه مطلوبی را در سطح کشور دارد اما با وجود تلاشهای فراوانی که صورت گرفته هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد و نیاز است تا اساتید این دانشکده به سرعت طرح های توسعه ای خود را تکمیل نمایند تا به جایگاهی در خور نام فردوسی برسند.

دکتر محمد کافی ضریب پذیرش دانشکده معماری و شهرسازی را در بین جامعه قابل قبول ارزیابی کرد و اذعان داشت: امید است با مساعدت استادان و دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی این دانشکده بتواند به اهداف بلند آوازه خود برسد و روز به روز دانشگاه فردوسی مشهد به این دانشکده افتخار کند. وی ادامه داد امیدواریم این کنگره دستاوردهایی داشته باشد که مدیران را متقاعد نماید تا کار علمی کنند و به نحوی کار کنند که آیندگان به ساختار و نهادهای کشور افتخار کنند.

لازم به ذکر است، کنگره بین المللی معماری و شهر سازی معاصر پیشرو در کشورهای اسلامی در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه با برگزاری کارگاه های تخصصی و سخنرانی اساتید مختلف از کشورهای مختلف ادامه پیدا می کند و عصر روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

ارسال کننده خبر : الهی نژاد