عمومی | دانشگاه علامه طباطبائی

رونمایی از نخستین کتاب مشترک دانشگاه علامه طباطبائی ایران و دانشگاه کپنهاگ دانمارک



رونمایی از نخستین کتاب مشترک دانشگاه علامه طباطبائی ایران و دانشگاه کپنهاگ دانمارک

مراسم رونمایی از نسخه دانمارکی کتاب «گام اوّل» از انتشارت دانشگاه علامه طباطبائی که از سوی انتشارات دانشگاه کپنهاگ ترجمه و منتشر شده است، ۱۷ اردیبهشت جاری با حضور دکتر علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی،مرتضی مرادیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، دکتر پدرسن رئیس گروه مطالعات ایران دانشگاه کپنهاگ و دکتر حسینی معصوم استاد اعزامی وزارت علوم ایران و میهمانانی از دو کشور برگزار شد.

در این مراسم، دکتر ربیعی با اشاره به اهمیت مضاعف نقش فرهنگ نسبت به اقتصاد در روابط بین ملتها، از استادان زبان فارسی و ایران شناسی دانشگاه کپنهاگ به خاطر تلاش در این زمینه تقدیر و خاطرنشان کرد: چاپ آثاری این چنین بسیار مهم و موثر خواهد بود. وی ضمن یادآوری خاطرات کودکی خود و آشنایی با ادبیات دانمارک از طریق قصه های هانس کریستین اندرسن، بر اهمیت ترویج زبان فارسی و معرفی ادبیات ایران تاکید کرد و گسترش روابط ایران و اروپا به ویژه پس از برجام را زمینه خوبی برای این فعالیت ها دانست.

سفیر ایران نیز با ارائه گزارشی از روابط فرهنگی و اقتصادی رو به رشد دو کشور، از حضور گسترده ایرانیان تحصیل کرده در بالاترین رده های علمی، دانشگاهی، اقتصادی و مدیریتی دانمارک خبر داد و چشم انداز این روابط را روشن ارزیابی کرد.

در این مراسم دکتر کلاوس پدرسن کتاب «گام اول» را بهترین کتاب پایه دانست که تا کنون در زمینه آموزش زبان فارسی به خارجیان تدوین شده است و کیفیت بالای این اثر را باعث ایجاد انگیزه خود در ترجمه آن به دانمارکی عنوان نمود. وی در پایان نسخه ای از کتاب را به وزیر کار ایران و سفرای دو کشور تقدیم نمود و اعلام کرد این کتاب از هم¬اکنون آماده عرضه به علاقمندان است.

دکتر حسینی معصوم نیز با تشکر از زحمات و همکاری ایشان اعلام نمود که این کتاب از نیمسال آینده به عنوان کتاب درسی دانشجویان دانشگاه کپنهاگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ شماره خبر: ۶۰۸۱ بازدید: ۳۵ نسخه چاپی


لیست اخبار >>