فراخوان سوم مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی
فراخوان سوم مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی
مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدینوسیله سومین فراخوان خود را در خصوص اعطای انواع مینی گرنت، گرنت ترویجی، گرنت توسعه ای و گرنت راهبردی جهت انجام طرح های تحقیقاتی آموزشی در راستای برنامه های تحول در آموزش پزشکی، با اولویت های ذیل در حیطه های آموزش مجازی، ارزشیابی، برنامه ریزی درسی، روانشناسی شناختی در آموزش پزشکی، روش تدریس، مدیریت و رهبری آموزشی
به اطلاع اعضای هیآت علمی، کارشناسان و دانشجویان می رساند.
شایان ذکر است علاقمندان در صورت تمایل می توانند در سامانه مدیریت پژوهش(کایپر) با آدرس http://rms.nasrme.ac.ir ثبت نام و پروپوزال های با محتوای فوق را تا تاریخ ۹۷/۰۴/۰۹ بارگذاری نمایند.
شایان ذکر است علاقمندان در صورت تمایل می توانند در سامانه مدیریت پژوهش(کایپر) با آدرس http://rms.nasrme.ac.ir ثبت نام و پروپوزال های با محتوای فوق را تا تاریخ ۹۷/۰۴/۰۹ بارگذاری نمایند.
زمان ۹ اردیبهشت ماه لغایت ۹ تیر ماه۱۳۹۷
۱) اولویت های کمیته ارزشیابی
• طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره مجازی آزمون سازی برای اعضا هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور (راهبردی)
• طراحی مدل کاربردی ارزشیابی برنامه های آموزشی در ایران (راهبردی)
• طراحی مدل ارزشیابی برنامه ای آموزش بالینی (راهبردی)
• طراحی، اجرا و ارزیابی مدل جامع ارزشیابی اعضا هیات علمی دانشگاه (راهبردی)
• طراحی برنامه جامع ارزشیابی بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی در سطح گروه های آموزشی و دانشکده ها (راهبردی)
• الگوسازی آزمون های بورد (راهبردی)
۲) اولویت های کمیته برنامه ریزی درسی
• امکان سنجی و طراحی فرایند تمرکز زدایی برنامه ریزی درسی در سطح مناطق آمایشی و دانشگاه های علوم پزشکی (راهبردی)
• سامانه ملّی مدیریت برنامه درسی در دانشگاه های علوم پزشکی (راهبردی)
• الگوی توسعه میان رشتگی در برنامه های درسی (راهبردی)
• توسعه الگوی نیازسنجی مبتنی برجامعه ( Community Needs Assessment ) برنامه های درسی در آموزش علوم پزشکی با تاکید بر آموزش مبتنی بر پیامد (راهبردی)
• توسعه الگوی نیازسنجی فراگیر مخاطب ( Targeted Learner Needs Assessment برنامه های درسی در آموزش علوم پزشکی با تاکید بر آموزش مبتنی بر پیامد (راهبردی)
• تدوین الگوی تعدیل و توسعه رشته - مقاطع علوم پزشکی (با توجه به اسناد توسعه بخش سلامت و برآورد نیروی انسانی) (راهبردی)
• توسعه الگوی کمک تصمیم گیری در رابطه با دوره زمانی بهینه برنامه های درسی (راهبردی)
• طراحی الگوی توسعه نیروهای حد واسط ( Mid-level Health Providers ) مورد نیاز در نظام سلامت (راهبردی)
۳) اولویت های کمیته روانشناسی شناختی
• الگوسازی عوامل رفتاری – شناختی موثر در آموزش علوم پزشکی (راهبردی)
• توسعه الگوی اموزش استدلال بالینی (راهبردی)
• توسعه الگوی ارزیابی استدلال بالینی (راهبردی)
۴) اولویت های کمیته روش تدریس
• توسعه الگوی آموزش برای توسعه تفکر سطح بالا (راهبردی)
• الگوسازی جوامع یادگیری تجربی در دوره های تخصصی بالینی (راهبردی)
• تدوین بسته سیاستی بهبود کیفیت روش تدریس در برنامه های درسی Undergraduate (راهبردی)
• الگوسازی روش های تدریس بالینی در عرصه های سرپایی (راهبردی)
• الگوسازی روش های تدریس بالینی در عرصه های بستری (راهبردی)
• الگوسازی روش های تدریس بالینی در اتاق عمل (راهبردی)
۵) اولویت های کمیته مدیریت و رهبری
• توسعه ساختار ملاکی سیاست ها در اموزش عالی سلامت کشور ایران (راهبردی)
• ارایه مدلی برای ادغام عملکردی اموزش علوم پزشکی در ایران (راهبردی)
• توسعه چارچوب شاخص های راهبردی ارزشیابی اجرای بسته های تحول اموزش پزشکی در ایران (راهبردی)
• طراحی الگوی توسعه حرفه ای مدیران آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی (راهبردی)
• طراحی الگوی ثروت افرینی مبتنی بر دانش در نظام آموزش پزشکی (راهبردی)
• طراحی الگوی تامین و تخصیص مالی دانشگاه های علوم پزشکی (راهبردی)
• توسعه نظام رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در راستای بین المللی سازی (راهبردی)
۶) اولویت های کمیته آموزش مجازی
• ارائه مدل عملیاتی جامع برای حمایت از دانشجو در آموزش مجازی/ترکیبی (راهبردی)
• طراحی، استقرار و ارزشیابی یادگیری مجازی/ ترکیبی در سطح یک رشته، گروه، دانشکده یا دانشگاه (توسعه ای)
• طراحی، تدوین و پیاده سازی نظام حمایتی-انگیزشی برای اعضای هیات علمی در راستای توسعه آموزش مجازی/ ترکیبی در سطح یک دانشگاه (توسعه ای)
• طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره مجازی آزمون سازی برای اعضا هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور (راهبردی)
• طراحی مدل کاربردی ارزشیابی برنامه های آموزشی در ایران (راهبردی)
• طراحی مدل ارزشیابی برنامه ای آموزش بالینی (راهبردی)
• طراحی، اجرا و ارزیابی مدل جامع ارزشیابی اعضا هیات علمی دانشگاه (راهبردی)
• طراحی برنامه جامع ارزشیابی بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی در سطح گروه های آموزشی و دانشکده ها (راهبردی)
• الگوسازی آزمون های بورد (راهبردی)
۲) اولویت های کمیته برنامه ریزی درسی
• امکان سنجی و طراحی فرایند تمرکز زدایی برنامه ریزی درسی در سطح مناطق آمایشی و دانشگاه های علوم پزشکی (راهبردی)
• سامانه ملّی مدیریت برنامه درسی در دانشگاه های علوم پزشکی (راهبردی)
• الگوی توسعه میان رشتگی در برنامه های درسی (راهبردی)
• توسعه الگوی نیازسنجی مبتنی برجامعه ( Community Needs Assessment ) برنامه های درسی در آموزش علوم پزشکی با تاکید بر آموزش مبتنی بر پیامد (راهبردی)
• توسعه الگوی نیازسنجی فراگیر مخاطب ( Targeted Learner Needs Assessment برنامه های درسی در آموزش علوم پزشکی با تاکید بر آموزش مبتنی بر پیامد (راهبردی)
• تدوین الگوی تعدیل و توسعه رشته - مقاطع علوم پزشکی (با توجه به اسناد توسعه بخش سلامت و برآورد نیروی انسانی) (راهبردی)
• توسعه الگوی کمک تصمیم گیری در رابطه با دوره زمانی بهینه برنامه های درسی (راهبردی)
• طراحی الگوی توسعه نیروهای حد واسط ( Mid-level Health Providers ) مورد نیاز در نظام سلامت (راهبردی)
۳) اولویت های کمیته روانشناسی شناختی
• الگوسازی عوامل رفتاری – شناختی موثر در آموزش علوم پزشکی (راهبردی)
• توسعه الگوی اموزش استدلال بالینی (راهبردی)
• توسعه الگوی ارزیابی استدلال بالینی (راهبردی)
۴) اولویت های کمیته روش تدریس
• توسعه الگوی آموزش برای توسعه تفکر سطح بالا (راهبردی)
• الگوسازی جوامع یادگیری تجربی در دوره های تخصصی بالینی (راهبردی)
• تدوین بسته سیاستی بهبود کیفیت روش تدریس در برنامه های درسی Undergraduate (راهبردی)
• الگوسازی روش های تدریس بالینی در عرصه های سرپایی (راهبردی)
• الگوسازی روش های تدریس بالینی در عرصه های بستری (راهبردی)
• الگوسازی روش های تدریس بالینی در اتاق عمل (راهبردی)
۵) اولویت های کمیته مدیریت و رهبری
• توسعه ساختار ملاکی سیاست ها در اموزش عالی سلامت کشور ایران (راهبردی)
• ارایه مدلی برای ادغام عملکردی اموزش علوم پزشکی در ایران (راهبردی)
• توسعه چارچوب شاخص های راهبردی ارزشیابی اجرای بسته های تحول اموزش پزشکی در ایران (راهبردی)
• طراحی الگوی توسعه حرفه ای مدیران آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی (راهبردی)
• طراحی الگوی ثروت افرینی مبتنی بر دانش در نظام آموزش پزشکی (راهبردی)
• طراحی الگوی تامین و تخصیص مالی دانشگاه های علوم پزشکی (راهبردی)
• توسعه نظام رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در راستای بین المللی سازی (راهبردی)
۶) اولویت های کمیته آموزش مجازی
• ارائه مدل عملیاتی جامع برای حمایت از دانشجو در آموزش مجازی/ترکیبی (راهبردی)
• طراحی، استقرار و ارزشیابی یادگیری مجازی/ ترکیبی در سطح یک رشته، گروه، دانشکده یا دانشگاه (توسعه ای)
• طراحی، تدوین و پیاده سازی نظام حمایتی-انگیزشی برای اعضای هیات علمی در راستای توسعه آموزش مجازی/ ترکیبی در سطح یک دانشگاه (توسعه ای)