عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

جذب بیش ا ز ۱۲۹ میلیارد ریال کمک‌های خیرین در حوزه سلامت

مهندس ایرج زنده بودی افزود: امروزه ده‌ها فرد خیر و نیکوکار سلامت در سطح استان بوشهر پروژه‌های مختلف و تجهیزات موردنیاز را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده‌اند.
وی بابیان اینکه تعداد زیادی از این پروژه‌ها در حال ساخت و تعدادی از آن‌ها مورد بهره‌برداری قرارگرفته‌اند اظهار داشت: کمک‌های خیرین و نیکوکاران سلامت و موسسات خیریه از سال گذشته روند صعودی بسیار خوبی داشته است به‌گونه‌ای که در سال گذشته بیش از ۱۲۹ میلیارد ریال کمک‌های خیرین در قالب ساخت ساز و تجهیزات جذب‌شده است.
مسئول سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت و موسسات خیریه و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خیریه‌های بیمارستانی در حال شکل‌گیری است که می‌تواند کمک موثری به وضعیت ارتقای وضعیت بیمارستان و همچنین کمک به بیماران نیازمند باشد.
مهندس ایرج زنده بودی عنوان داشت: یکی از برنامه‌های در دست اقدام معاونت اجتماعی به‌ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه تشویق و ترغیب خیرین و نیکوکاران استان بوشهر و سایر استان‌های کشور است تا با تاسیس و کمک به زیرساخت‌هایی که باعث ارتقای شاخص‌های سلامت می‌گردد به حوزه سلامت استان کمک شود.
گفتنی است دستگاه همودیالیز اهدایی توسط خیر در بیمارستان امام حسین (ع) اهرم با حضور بخشدار مرکزی تنگستان، جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
هزینه این دستگاه ۶۰۰ میلیون ریال است و با راه‌اندازی این دستگاه ۱۸ بیمار روزانه تحت درمان قرار می‌گیرند‬‬.
تعداد دستگاه‌های همودیالیز در بیمارستان اهرم تا قبل از این ۶ عدد بود.
این خیر که اهل تنگستان می‌باشد، برای به میان آمدن نام خود مخالفت کرده است.
همچنین از طرف یک خیر دیگر، سه عدد تخت برای بخش دیالیز خریداری و اهدا شد.
گفتنی است همچنین دستگاه پرتابل رادیولوژی به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خریداری و به بیمارستان امام حسین (ع) اهرم تحویل داده شد.
انتهای پیام/ م.غ ۱۰۲۳