عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند

دیدار رئیس ، مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان با نماینده محترم ولی فقیه

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی : کوتاهی در تربیت نسل آینده فرصت‌سوزی‌ است/دشمن از مسیر فرهنگی ضربه می‌زند

امام جمعه بیرجند گفت: دانشجویان باید به گونه‌ای تربیت یابند که آینده جامعه را به دست بگیرند و کوتاهی در این امر زیان بوده که مهم‌ترین زیان آن فرصت‌سوزی‌ها است.

آیت ا... سید علیرضا عبادی در دیدار رئیس و اعضای هیات علمی و دانشجویان فعال فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی : با بیان اینکه خداوند نسبت به کسانی که خطا می‌روند تعبیر به جهالت می‌کند و کارهای بدی که انجام می‌دهند را در زاویه نادانی آن‌ها بیان می‌کند، یادآور شد: جایگاه دانشگاه و حوزه چه از نظر یک اصل فطری در نهاد بشر و چه از جهت کاربردی که همه امور متکی به علم بوده بسیار اهمیت دارد.

آیت ا... عبادی با اشاره به اینکه امروز در شرایطی هستیم که دشمنان به اقرار خودشان برای ضربه زدن تمام گزینه‌ها را روی میز دارند و باید همه در هر جایگاه و مسوولیتی که قرار دارند تلاش کنند، یادآور شد: تمام کسانی که در دانشگاه مسوولیتی دارند مانند افسران و فرماندهان این قرارگاه علمی هستند. وی ادامه داد: دشمن تلاش دارد برای ضربه زدن به جامعه افراد فهمیده در جامعه را از سر راه خود بردارد و سپس با مکر و حیله جامعه را به تصرف درآورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: تلاش دشمن ضربه فرهنگی زدن به جامعه بوده که در این زمینه قصد دارد جامعه را از اندیشه‌های واقع‌گرا تخلیه و با مکر، حیله و وعده جامعه را تصرف کند که این یک پروژه بوده و اتفاقی نیست و دانشگاه‌ها باید این مسئله را همواره مدنظر داشته باشند.

آیت ا... عبادی با اشاره به اینکه انتظار صرفا یک حالت ایده‌آلیستی نیست بلکه انتظار یک نوع آماده‌سازی است گفت : از راه واقع‌گرایی می‌توان به اهداف انتظار دست یافت، وی اضافه کرد: تا زمانی که جهل حاکم و هوای نفس غالب باشد و دوری از دین وجود داشته باشد به این هدف نمی‌رسیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: انتظار به معنی نشستن نیست بلکه کار کردن است بنابراین با توجه به اینکه در روایات نیز از انتظار به عمل تعبیر شده نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

آیت ا... عبادی گفت: تمام آگاهی‌ها، سنجش‌ها و اقدامات لازم در رسیدن به چنین هدفی باید به انجام برسد تا به نتیجه اصلی انتظار دست یابیم.. وی خطاب به اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند افزود: شما افسران و فرماندهان جنگ نرم هستید و سربازان این جبهه دانشجویان هستند و باید به گونه‌ای تربیت یابند که آینده جامعه را به دست بگیرند و کوتاهی در این امر زیان بوده و مهم‌ترین زیان آن فرصت‌سوزی‌ها است.

در این دیدار دکتر سید حسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن قدردانی از عنایت آیت آیت ا... عبادی نماینده ولی فقیه در استان به مجموعه آموزش عالی گفت: یک سوم جمعیت دانشجویی استان را در مقاطع کاردانی تا دکتری تخصصی در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی تحصیل می کنند.

وی افزود با حضور و مدیریت مدبرانه ی دکتر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر رویکرد های فرهنگی ، معنوی و علمی دانشگاه تقویت شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اهتمام جدی مسئولان دانشگاه برای حمایت از کالای ایرانی و تعمیق و توسعه اقتصاد دانش بنیان گفت: تاکیدات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروز ۹۷ و نیز منویات ایشان در زمینه آموزش عالی و تولید علم و جنبش نرم افزاری در سر لوحه همه ی فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی قرار دارد.

دکتر سید حسن هاشمی گفت : فرایند توسعه اندیشه دینی و سالم سازی محیط دانشگاه تلاشی موثر در جهت تعمیق و ترویج هر چه بیشتر هویت های معنوی و اسلامی و اثر بخشی هرچه بیشتر سیاست های فرهنگی از دیگر برنامه های بسیار مهم دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی است. اقدام در جهت تقویت اجزای اصلی فرهنگ اسلامی و ملی کشور و نیز پاسداشت مرزهای معنوی و اعتقادی در برابر نفوذ فرهنگ مخرب غربی یکی از وظایف بسیار مهم دانشگاهیان است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین تابعی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن گرامی داشت اعیاد بزرگ شعبانیه و نکوداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و مقام معلم گفت: حضور دکتر ولایتی و دکتر رهبر و توجه ویژه و نگاه بلند آنان به تعمیق مسائل فرهنگی و اعتقادی فرصت ارزشمند و مغتنمی برای شکوفایی و اعتلای هرچه بیشتر معنویت و فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی است.