عمومی | دانشگاه هنر اصفهان

برگزاری هفته گرافیک در دانشگاه هنر اصفهان

انجمن علمی گرافیک دانشگاه هنر اصفهان به مناسبت هفته گرافیک سلسله نشست هایی را در روزهای یکشنبه و سه شنبه ۹و ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ باحضور استادان آقای رسول کمالی و آقای سعید باباوند در دانشکده هنرهای تجسمی برگزار کرد ..
نشست روز یکشنبه با عنوان معرفی کتاب بازخوانی عرفانی مبانی هنرهای تجسمی تالیف استاد رسول کمالی با سخنرانی ایشان در آمفی تئاتر دانشکده هنرهای تجسمی صورت گرفت. کتاب بازخوانی عرفانی مبانی هنرهای تجسمی در سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید و جز یکی از بهترین کتابهای مبانی هنرهای تجسمی با زبانی متفاوت محسوب می شود. در این سخنرانی، استاد کمالی ضمن معرفی کتاب و چگونگی فرایند به نتیجه رسیدن کتاب از منابعی که در نوشتن کتاب از آنها الهام گرفته شده بود اشاره کردند. همچنین در این جلسه به موضوع هویت سازی در گرافیک و چیستی و فلسفه ی هویت در گرافیک و تبلیغات و بخش های مرتبط کتاب با این موضوع پرداختند.قسمت هایی از متن کتاب جهت معرفی بخش های مختلف کتاب و آشنایی دانشجویان با کتاب بررسی شد.
نشست روز سه شنبه با حضور استاد سعید باباوند، طراح گرافیک و منتقد هنری در آمفی تئاتر دانشکده هنرهای تجسمی نیز برگزار شد. در این جلسه به مبحث دیزاین، تعریف دیزاین و تعاریف طبقات مختلف جامعه از دیزاین پرداخته شد و به طور تخصصی درباره ی بسیاری از مسائل جامعه شناسی و روانشناسی رشته گرافیک و همچنین فرایند یونیفرم سازی صحبت شد. موضوعاتی تحت عنوان طراحی و گرافیک و جایگاه گرافیک در دنیای امروز به خصوص در ایران نیز مورد بررسی قرار گرفتند. استاد سعید باباوند پس از معرفی و بیان کامل تعاریف هویت در گرافیک و اهمیت آن، هویت را به سه دسته ی شخصی، سازمانی و جمعی تقسیم کردند و به طور مجزا شیوه ی عملکرد در هرکدام را توضیح دادند. قسمت هایی از سخنرانی نیز به پرسش های دانشجویان درباره ی هویت و گرافیک و شیوه های ارائه کار در بازار اختصاص یافت و در پایان نمونه های موفق برندسازی در گرافیک جهان و روند شکل گیری هویت ها و ریدیزاین آنها و همچنین تعداد زیادی از هویت های شخصی طراحان گرافیک جهان از جمله اشتفان بوندی، ژولین لژندر، میشل باتوری، میشل بووه و ... به نمایش گذاشته شد و تمامی آنها به صورت اشتراکی و با همکاری دانشجویان تجزیه و تحلیل شد.