عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

مراسم بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از استادان دانشگاه در واحد یادگار امام(ره) شهرری برگزار شد

به مناسبت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامیداشت هفته معلم مراسمی با حضور دکتر سعید قاضی مغربی رئیس واحد، اعضای هیات رئیسه و جمع کثیری از استادان و اعضای هیات علمی در سالن خوارزمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزار شد .

سعید قاضی مغربی رئیس واحد یادگار امام(ره) شهرری در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری افزود: معلم اصلی ترین عنصر در نظام تعلیم و تربیت محسوب می شود و هیچ چیزی جایگزین آن نمی شود، بنابراین تجلیل از استادان یک امر ضروری است .

قاضی مغربی با تقدیر و تجلیل از زحمات و تلاش های اعضای هیات علمی دانشگاه، اظهار امیدواری کرد: با تلاش و همت همه معلمان صبور این سرزمین شاهد شکوفایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان عزیز این خطه از میهن اسلامی باشیم .

رئیس واحد یادگار امام (ره) شهرری با اشاره به آماری که در سرشماری سال ۹۵ در سایت آماری جمهوری اسلامی ایران ارائه شده است اظهار کرد: تا ۱۴ سال آینده با کاهش شدید دانشجو مواجه هستیم بنابراین وظیفه ما در حل این بحران حفظ وضع موجود، استفاده از ظرفیت های آموزش های آزاد، تصویب رشته های جدید خصوصاً میان رشته ای، استفاده از ظرفیت های آموزش و پرورش، ارتقاء کیفیت آموزش، تعامل بیشتر با دانشجو، کمک به بازنگری رشته ها و دانشجویان در استان تهران و تعامل و همکاری بیشتر اعضای هیات علمی است.

وی افزود: اعضای هیات علمی با گسترش کارهای پژوهشی، ارتباط واقعی با صنعت و جامعه به طرق مختلف، تصویب پروژه های در راستای قطب شبکه های ارتباطی و حمل و نقل، استفاده از ظرفیت های موجود در واحد و در شهرستان ری در حوزه های پژوهشی، سوق دادن دانشجویان به سمت موضوعات کاربردی و افزایش بهره وری گامی در جهت حل بخشی از مشکلات جامعه داشته باشند.

قاضی مغربی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش و زحمات معاونت فرهنگی و دانشجوئی و مجموعه ایشان در امر برگزاری مراسم روز معلم از حضور همه استادان و شرکت کنندگان در مراسم قدردانی کرد .

در این مراسم سه تن از اساتید در سخنانی ضمن تبریک روز معلم به بیان نظرات خود پرداختند .

گفتنی است در پایان این آئین به رسم یادبود با اهداء لوح تقدیر و هدایائی از اعضای هیات علمی پیشکسوت و ارتقاء یافته علمی در سال ۹۶ تقدیر شد .

اجرای موسیقی سنتی از دیگر برنامه های این مراسم بود .