عمومی | دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

شورای " امربه معروف و نهی ازمنکر" دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تشکیل جلسه داد

نخستین جلسه ستاد " امربه معروف و نهی از منکر " دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به ریاست دکتر کمالی رئیس دانشگاه و با شرکت معاون فرهنگی، مسئول نمایندگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری دردانشگاه، نماینده معاونت توسعه، مسئول کمیته بانوان، مدیران و کارشناسان بخش های ذیربط و نماینده تشکل های دانشجویی برگزار شد.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بنقل از مفدا ؛ در ابتدای این جلسه، " امیر انصاری " مدیر فرهنگی گزارش کوتاهی از چگونگی تشکیل شورا " امربه معروف و نهی ازمنکر " دانشگاه، اهداف، شرایط و شرح وظایف اعضای آن بیان کرد و در ادامه، دکتر " محمد کمالی " رئیس دانشگاه درباره فعالیت این شورا گفت : پیشنهادها و نظرهای اعضای شورا در این جلسات که حداقل یکبار در ماه برگزار می شود، مطرح خواهد شد و برنامه های تئوریک و عملیاتی درکارگروهی تخصصی از کارکنان ، اساتید ودانشجویان که هردو هفته یکبار از اعضای دانشگاه و مراکز درمانی انتخاب می شوند، ارائه خواهد شد تا پس از تصویب، به اجرا گذاشته شود .

دکتر کمالی همچنین پس از دریافت نظرهای اعضای ستاد و در بخش پایانی این جلسه گفت: " آموزش " عنصر مهمی در اجرای برنامه ها است ، اما چگونگی و روش آموزشی که منجر به اقناع افراد شود ، بسیار مهم است چرا که نگرش و باور هر فرد، در تغییر رفتار او موثر است. برای امربه معروف و نهی ازمنکر دید همه جانبه داشته باشیم اولین گام بحث مصادیق و دومین گام اجرا و فرهنگ سازی و عملیاتی کردن مصادیق مورد نظر باشد .

ریاست دانشگاه همچنین تاکید کرد که " پژوهش " در اجرای برنامه ها بسیار حائز اهمیت است، اما شاخص ها نیز بسیار مهم هستند. در الگوبرداری، به میانگین جامعه توجه کنیم و بویژه، چگونگی اجرای اینگونه برنامه ها در دیگر دانشگاه های علوم پزشکی را مورد توجه قرار بدهیم .

دکتر کمالی تصریح کرد: برنامه های آموزشی را می توان براساس مدل های آموزش بهداشت و سلامت اجرا کرد و از اساتید این بخش ها بهره گرفت، ضمن آنکه بیشترین مباحث آموزشی از طریق فیلم و گفت وگوهای آزاد مخاطبان منتقل شود .

در ادامه این جلسه، معاون فرهنگی و مسئول نهاد رهبری و مدیران و کارشناسان شرکت کننده نیز مساله فرهنگی را یک موضوع کشوری دانستند و بر اجرای برنامه های موثر علمی – آموزشی با مشارکت اساتید جهت ارتقای سطح آگاهی دانشجویان و کارکنان دانشگاه، ایجاد صفحه ای در وب سایت دانشگاه با این عنوان، استفاده از روش های غیرمستقیم، شیوه الگوسازی و عملیاتی کردن این الگو، تشویق ارزش ها، ایجاد واحد آموزشی تحت عنوان زندگی های اجتماعی تاکید کردند .

اعضا همچنین، تشکیل کارگروه وتعیین مصادیق باحضور معاون فرهنگی (رییس کمیته) ، مدیر فرهنگی( دبیر کمیته) ، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ، نماینده بسیج جامعه پزشکی ، دونفر از دانشجویان ، یک نفر از اساتید و هیات علمی و دونفر از کارکنان دانشگاه و مراکز را مصوب و همچنین پیشنهاد برگزاری کرسی های آزاد اندیشی باحضور دانشجویان و بارش افکار، گفتمان سازی فرهنگی را لازم دانسته و اجرای پژوهش های جامع و کار مطالعاتی در خصوص موضوع "امربه معروف و نهی ازمنکر " را برای ارزیابی وضعیت موجود و دستیابی به شاخص ها، تفکیک مفاهیم و رسیدن به اجماع، تعیین شیوه های اجرایی و نهادینه کردن موضوع، حائز اهمیت تلقی کردند.

در پایان مقرر شد ، جلسات این کارگروه به صورت منظم و هرماه برگزار شود و گزارش آن برای عملیاتی کردن مصوبات ، به شورای امربه معروف و نهی از منکر ارائه شود .

تمام /

تهیه و تنظیم خبر: طیبی – نعیمی پور