عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

اندیشکده سدید، کرسی آزاد اندیشی کاوشی در زیست جنسی جامعه را برگزار کرد

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی، این کرسی آزاد اندیشی روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ در تالار ابن سینای دانشکده پزشکی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسین سوزنچی عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم، دکتر فهیمه فرهمندپور معاون سابق امور زنان و خانواده وزارت کشور و دکتر سیدعلی آذین متخصص پزشکی اجتماعی و سکسولوژیست در حضور دانشجویان دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای برنامه هر کدام از سخنران ها به مدت ۲۰ دقیقه در خصوص طرح درس و بحث خود صحبت کرده و مطالبی در باب موضوع زیست جنسی بیان کردند.
سپس دکتر سوزنچی با بیان اینکه با مشکل حادی در جامعه روبرو هستیم، گفت: نباید فکر کنیم موضوع غریزه جنسی و مسائلی که وجود دارد فقط مختص ما و زمان ما است، بلکه در تاریخ همیشه بوده مانند قوم لوط، زمان پیامبر گرامی اسلام و ...؛ نکته ای که مسئله را حاد کرده عوض شدن نوع دسترسی پذیری، ابزارها و ... است که در واقع صورت مسئله تغییر کرده و باید راه حل های مناسب در نظر گرفته شود.
بعد از آن دکتر آذین در خصوص اشتراکات آموزه های دینی و شواهد علمی صحبت کرد و افزود: ما خیلی نمی دانیم شرایط زیست جنسی جامعه در چه وضعی است و نمی توانیم بطور قطع اظهار نظر کنیم. برای این موضوع باید تحقیقات داشته باشیم که مشکلات بسیاری در سر راه است. ما تا یک پیمایش عمومی در حوزه خانواده با کمک متخصصان و محققان نداشته باشیم نمی توانیم این معضل را حل کنیم.
دکتر فرهمندپور رئوس صحبت های خود را عنوان و ادامه داد: لزوماً آنچه در دیدگاه های سنتی حاکم در جامعه ما رایج است، دیدگاه های اسلام نیست. باید دیدگاه های اسلام را در مورد مطالب جنسی خوب تبیین کنیم. اسلام اساساً با آموزش جنسی در همه سنین و جنسیت کاملاً موافق است. به وضع موجود نمی توان گفت بحرانی است یا نه، بلکه برای هیچکدام از گروه ها (مجردها، متاهل ها، خانواده ها، جوانان و ...) رضایت بخش نیست و تعداد افرادی که از وضع موجود حیات جنسی رضایت دارند، کم است.
اندیشکده سدید (مرکزی برای تفکر، آزاد اندیشی و گفت و گو) حدود ۲ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و در آخرین برنامه خود، کرسی آزاد اندیشی با عنوان کاوشی در زیست جنسی جامعه را با هدف گفت و گو و پیدا کردن راه حل برای کنترل نیاز جنسی، رفع ابهامات، مشکلات تامین نیاز جنسی جوانان، تشکیل خانواده، پیدا کردن راه حل های اسلامی زیست جنسی جوانان و ... برگزار کرد.
در میان دانشجویان و سایر شرکت کنندگان در برنامه، دکتر فرزین حلب چی معاون دانشجویی دانشگاه و دکتر احمدرضا صادقی مشاور اجرایی این معاونت نیز حضور داشتند.
توضیح اینکه پس از سخنرانی مدعوین، جلسه با مناظره بین اساتید و در آخر هم پرسش و پاسخ شرکت کنندگان ادامه پیدا کرد.