عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بهره‌مندی ۲۰۰ روستایی از خدمات بهداشتی در غرفه سلامت روستای کره بند

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ مهندس حسن فخرایی گفت: به مناسبت هفته سلامت و با شعار " پوشش همگانی سلامت، برای همه و در همه‌جا " و همچنین در راستای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق کمتر برخوردار، مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با همکاری دهیاری، شورا و پایگاه مقاومت بسیج اقدام به برپایی ایستگاه سلامتی از ساعت ۸ الی ۱۳ صبح در حسینیه امام خمینی (ره) کره بند کرد.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر داوطلبین سلامت در این ایستگاه را شامل پزشک، دندان‌پزشک، کارشناسان روان، تغذیه و مبارزه با بیماری‌ها، ماما و ... دانست و اضافه کرد: در این ایستگاه حدود ۲۰۰ نفر از بیماران مراجعه نمودند که با استقرار کلینیک سیار دندانپزشکی در کنار این ایستگاه بیش از ۴۰ بیمار نیازمند خدماتی از جمله معاینه، جرم‌گیری، کشیدن و وارنیش تراپی توسط دندان‌پزشک دریافت کردند.
این مقام مسئول افزود: علاوه بر فعالیت‌های بهداشتی درمانی، با برپایی ایستگاه‌های خطرسنجی، نقاشی، سلامت دهان و دندان و نظرسنجی و کمپین‌های گروه خودیار و خودمراقبتی اجتماعی و همچنین نمایش دستاوردهای مرکز بهداشت در جهت ارتقای سطح سواد سلامت این روستا گام‌های موثری برداشته شد.
مهندس حسن فخرایی جشنواره غذاهای بومی و محلی را از دیگر برنامه‌های اجراشده در این ایستگاه خواند و بیان داشت: در این جشنواره اهالی روستای کره بند با طبخ و تهیه غذاهایی نظیر، ماهی، میگو، گرده، ماست کنگر، شیر شتر، نان  تیری و تنوری و ... باعث ترویج استفاده از غذاهای بومی و محلی بجای فست فود ها و تقویت فرهنگ خودمراقبتی با این غذاها شدند که با توجه به شاخص‌هایی مانند استفاده از مواد غذایی مفید، عدم استفاده از رنگ‌های غیرمجاز و روغن‌های جامد، طعم و مزه غذا و رعایت بهداشت و نظارت بر آنان به ۱۰ نفر برتر جوایزی اهدا گردید.

انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰