تحقق جوانی جمعیت با پویش نه به تصادف
وبدا؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و
بختیاری گفت: عامل بیش از ۵۰ درصد تصادفات، خطای انسانی گزارش شده است.
به گزارش وبدا، دکترعلی ضامن صالحی فرد از اجرای پویش ملی "نه به تصادف"
خبر داد و اظهار کرد: بعد از بیماری های قلبی عروقی، تصادفات و یا سرطان
علت بیشترین مرگ و میر را در دنیا به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین قربانیان تصادفات در سنین ۵ تا ۲۹ سال هستند
افزود: جوانان، رانندگان وسایل نقلیه، والدین و ... از اصلی ترین گروه های
هدف در این پویش هستند.
دکتر صالحی فرد یادآور شد: باتوجه به اینکه هرساله بطور متوسط ۲۰ هزار نفر
بر اثر تصادفات در کشور جان خود را از دست می دهند، اجرای این پویش با هدف
کاهش تلفات جانی و جلوگیری از معلولیت های ناشی از تصادف در تحقق جوانی
جمعیت هم اثر گذار است.
وی یاداور شد: آموزش و افزایش بهره گیری از ظرفیت ها، همکاری های بین بخشی و جلب
مشارکت عمومی بهترین راهکار برای کاهش تصادفات و اجرای این پویش است.
وی با بیان اینکه بر اساس آمار بیشترین تصادفات ۳۰ کیلومتر مانده به مقصد رخ می دهد ادامه داد: آموزش صحیح به مردم درخصوص رانندگی ایمن مثل رانندگی نکردن
در زمان خستگی و خواب آلودگی، عدم استفاده از تلفن همراه
صحبت با موبایل حین رانندگی و ... همچنین افزایش ایمنی راه ها و وسایل نقلیه در این پویش حائز اهمیت است.
وی در پایان از مردم خواست: با افزایش آگاهی و هوشیاری، ارتقای سواد سلامت و افزایش خودمراقبتی در تحقق ایران قوی و جامعه ای سالم نقش آفرین باشند.
گفتنی است: پویش ملی "نه به تصادف" تا ۲۰ فرودین ماه ۱۴۰۴ در استان ادامه دارد.
وی در پایان از مردم خواست: با افزایش آگاهی و هوشیاری، ارتقای سواد سلامت و افزایش خودمراقبتی در تحقق ایران قوی و جامعه ای سالم نقش آفرین باشند.
گفتنی است: پویش ملی "نه به تصادف" تا ۲۰ فرودین ماه ۱۴۰۴ در استان ادامه دارد.