اعتباربخشی آموزشی ضامن بهبود کیفیت آموزش
دکتر محمدی عضو تیم اعتباربخشی رشته پزشکی عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختتامیه فرایند اعتباربخشی ، به اهمیت اعتباربخشی اشاره کرد و آن را علمی، قانونی و بینالمللی دانست و افزود: مراحل اعتباربخشی شامل آموزش، ارزیابی درونی و بیرونی است و این فرایند میتواند در مدیریت چالشها و ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه ها موثر باشد.
دکتر محمدی در ادامه به چالشهای موجود در فرایند اعتباربخشی اشاره و خاطرنشان کرد که اعتباربخشی صرفاً به مستندسازی محدود نمیشود و می بایست برون داد اعتباربخشی در عمل منجر به بهبود فرایندها و عملکرد دانشگاه شود.
وی به نتایج اعتباربخشی و تاثیر آن بر ارتقای کیفیت آموزش و اعتبار آموزشی کشور در سطح بینالمللی اشاره کرد و افزود: نهادینه سازی فرهنگ اعتباربخشی تلاشی گروهی و مداوم می طلبد.
دکتر محمدی در ادامه بر لزوم پایش مستمر کیفیت آموزش تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: این فرایند باید شامل برنامهریزی و اجرای مدون باشد تا دانشگاهها بهطور مستمر نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند.
وی بر همکاری همه جانبه ذینفعان به منظور ارتقای سطح علمی و تخصصی دانشگاه تاکید و ابراز امیدواری کرد: که با نهادینهسازی فرهنگ اعتباربخشی، دانشگاهها بتوانند به اهداف خود دست یابند.
دکتر محمدی با اشاره به چالشهای تامین امکانات و منابع بر ضرورت بهینهسازی منابع مالی تاکید کردند و خاطرنشان کردند که با تفکر صحیح، میتوان به صرفهجوییهای قابل توجهی دست یافت و بسیاری از مشکلات را حل کرد.
وی همچنین ضمن اشاره بر اهمیت مشارکت دانشجویان به عنوان ذینفعان اصلی در فرایند اعتباربخشی بیان کرد، لازم است عدالت آموزشی برای همه دانشجویان تامین گردد و در خصوص مشکلات مالی و شهریههای تحصیلی شفاف سازی صورت گیرد.
در پایان، دکتر محمدی بر لزوم همکاری همهجانبه تاکید کرد و ضمن بیان تجربیات موفق گذشته، خواستار استمرار همکاریها شد؛ همچنین ابراز امیدواری کرد که در بازدیدهای آینده، نواقص بهبود یابند و نقاط قوت نیز تقویت شوند.