عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

هدف اصلی پدافند غیرعامل جلوگیری از وقفه در ارائه خدمات ضروری به مردم و تضمین استمرار عملکرد نهادهای کلیدی کشور


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرگز در جلسه هماهنگی درون بخشی با حضور  مسئولین واحدهای ستادی  در محل سالن کنفرانس مرحوم دکتر ولیخانی مرکز بهداشت برگزار شده بود ، هدف اصلی پدافند غیرعامل را جلوگیری از وقفه در ارائه خدمات ضروری به مردم و تضمین استمرار عملکرد نهادهای کلیدی کشور عنوان و بر لزوم هماهنگی میان تمامی بخش‌های سازمانی و اداری برای اجرای موثرتر برنامه‌های پدافند غیرعامل تاکید کرد.
در اولین روز از ایام نکوداشت هفته پدافند غیرعامل (۵ لغایت ۱۱ آبان۱۴۰۳) و در راستای ترویج و توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل، ارتقای آموزش عمومی و آمادگی ملی، جلسه هماهنگی درون بخشی با حضور مدیر شبکه بهداشت بندرگز و  مسئولین واحدهای ستادی  در محل سالن کنفرانس مرحوم دکتر ولیخانی مرکز بهداشت برگزار شد.
" دکتر میثم مروجی " مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرگز در این جلسه به تفصیل درباره اصول بنیادین پدافند غیرعامل برای حاضرین صحبت کرد.
وی بر اهمیت شناسایی دقیق و کامل وضعیت موجود دارایی‌ها و زیرساخت‌های حیاتی تاکید و تصریح کرد: هدف اصلی پدافند غیرعامل جلوگیری از وقفه در ارائه خدمات ضروری به مردم و تضمین استمرار عملکرد نهادهای کلیدی کشور است .
دکتر مروجی همچنین به اهمیت آموزش و ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه در این زمینه اشاره کرد و با بیان اینکه آمادگی مناسب برای مقابله با تهدیدات و بحران‌های احتمالی تنها از طریق تقویت دانش و مهارت‌های عمومی و تخصصی میسر است؛ بر لزوم هماهنگی میان تمامی بخش‌های سازمانی و اداری برای اجرای موثرتر برنامه‌های پدافند غیرعامل تاکید کرد.
شرکت‌کنندگان  در این جلسه با اقدامات مختلفی که در حوزه پدافند غیرعامل انجام شده است، از جمله فعالیت‌های آموزشی و برنامه‌های مقابله با بحران‌های احتمالی، آشنا شده و  ضمن بیان اهم اقدامات واحدهای خود در زمان بحران ،پیرامون راهکارهای عملیاتی برای بهبود وضعیت پدافند غیرعامل در شبکه بهداشت بندرگز به بحث و تبادل نظر پرداختند.