عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

ارائه بیش از ۴ هزار و ۵۴۰ خدمت رایگان دندانپزشکی و چشم‌پزشکی

وبدا، رئیس شبکه بهداشت و درمان اردل گفت: با استقرار گروه جهادی نورآوران سلامت در روستای گندمکار این شهرستان، بیش از ۴ هزار و ۵۴۰ خدمت رایگان دندانپزشکی و چشم پزشکی به اهالی منطقه ارائه گردید.

به گزارش وبدا، دکتر دائمی در تشریح این خبر اظهار داشت: برای سومین بار، گروه جهادی نورآوران سلامت کشور جهت ارائه خدمات رایگان درمانی به اهالی مناطق کم برخوردار، در این استان مستقر شد.

وی افزود: این گروه متشکل از پزشکان متخصص دندانپزشکی و چشم پزشکی و بینایی سنجی(اپتومتریست)، از اول مردادماه ۱۴۰۳ به مدت دو ماه در روستای گندمکار بخش میانکوه شهرستان اردل مستقر بود.

دکتر دائمی ادامه داد: باحضور این گروه بیش از هزار و ۱۷۰ خدمات دندانپزشکی و دهان و دندان (شامل عصبی کشی، پرکردن، ساخت دندان مصنوعی و ...) با اولویت کودکان زیر۱۴ سال از سوی متخصصان به صورت رایگان به اهالی منطقه ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین هزار و ۹۶۰ معاینه چشم پزشکی، ۱۱۰ مورد عمل آب مروارید چشم (جراحی کاتاراکت) و بیش از هزار و ۳۰۰ مورد ساخت و تحویل عینک بصورت رایگان انجام شد.

وی یادآور شد: این گروه جهادی همراه با ۴ تریلی مجهز به یونیت دندانپزشکی، اتاق عمل چشم، بینایی سنجی و دارو و پشتیبانی به مردم خدمت رسانی کردند.

روستای گندمکار (در دهستان سرخون شهرستان اردل) در فاصله ۱۴۴ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.