عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

قاتل سابقه دار آزاد شد!

متاسفانه همه ساله با فرارسیدن فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد، مسدود بودن دودکش‌ها و بی توجهی افراد به مسایل ایمنی شاهد مرگ خاموش برخی از افراد هستیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این خصوص هشدار داد و گفت: اگر هنگام استفاده از وسایل گرمایشی نکات ایمنی را رعایت نکنیم ، نشت منو اکسید کربن سبب ایجاد خسارات جانی و مالی فراوان شده و حوادث تلخی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی علت بروز حوادث فوق  را بی توجهی مردم در نحوه استفاده از وسایل گاز سوز دانست و گفت:توجه به فرارسیدن فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی ،بررسی دودکش منازل با توجه به خطر گاز co بسیار ضروری است.

بهرامیان از همشهریان عزیز تقاضا کرد: نسبت به رعایت نکات ایمنی در خصوص نصب و راه اندازی وسایل گرمایشی دقت لازم را داشته باشند زیرا متاسفانه همه ساله در چنین روزهایی شاهد مسمومیت و فوت تعدادی از هموطنان عزیزمان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در هنگام راه اندازی وسایل گرمایشی و نشت گاز منو اکسید کربن بوده ایم.

بهرامیان استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد را در پیشگیری از این مسمومیت بسیار مهم دانست و تاکید کرد: افراد در خصوص بررسی شیلنگ ها و اطمینان از عدم نشتی گازهای خانگی اهتمام نموده و نسبت به این موضوع سهل انگاری نکنید.


مدیر روابط عمومی دانشگاه درخصوص علایم و نشانه های اولیه مسمومیت با مونوکسید کربن نیز گفت: این نوع مسمومیت می تواند شبیه علایم آنفولانزا باشد و اکثر افراد در این وضعیت تصور می کنند دچار سرماخوردگی و یا آنفولانزا شده اند و سعی در خواباندن خود می کنند.

بهرامیان افزود:علایم مهم و اولیه نیز شامل :سردرد، سرگیجه، ضعف و بی حالی، تهوع و استفراغ، عدم تعادل در راه رفتن، خواب آلودگی، تند تند نفس کشیدن و حتی بی قراری می باشد که میزان غلظت گاز co در محیط نیز بر شدت این علایم تاثیر گذار هستند.

وی با تاکید براینکه در صورت داشتن علائم فوق سریعا از فضای آلوده دور شوید تا به مسمومیت شدید دچار نشوید گفت: همکاران ما در اورژانس ۱۱۵ به صورت شبانه روزی در آماده باش کامل هستند و در کنار شهروندان گرامی خواهند بود.