عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به مناسبت روز آمار و برنامه ریزی

وبدا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری با انتشار پیامی، فرا رسیدن روز آمار و برنامه ریزی را گرامی داشته و از تلاش های دست اندرکاران این حوزه در توسعه اهداف سلامت محور قدردانی کرد.

به گزارش وبدا، دکتر محمدحسین اعرابی در این پیام بر اهمیت بهره مندی از داده های آماری در سیاستگذاری و برنامه ریزی ها، از سطوح خرد تا کلان تاکید کرد.

در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به این مناسبت آمده است:

مدیریت سازمانی و برنامه ریزی موثر در این حوزه در دنیای امروز، به ابزارهای کارآمدی مجهز گردیده که امکان سنجش صحت اقدامات و دستیابی به بینشی جامع در این زمینه را تا حد فراوانی میسر کرده و در این حیطه، دانش آمار و بهره مندی از داده های آن، از جمله زیرساخت های اثربخشی محسوب می شود که با روشنایی بخشیدن به دیدگاه های مدیران و کارشناسان در حیطه های مختلف، امکان صحت تصمیم گیری ها را در سطوح خرد تا کلان، افزایشی چشمگیر می بخشد.

اما نقش آفرینی داده های آماری، در عرصه بهداشت و درمان جامعه به واسطه تاثیرگذاری تصمیم گیری ها بر سلامت عمومی، نقشی حیاتی یافته و به ضرورتی غیرقابل انکار تبدیل می شود و بی تردید به میزان بهره مندی از این زیرساخت تاثیرگذار، می توان به دستاوردهای ارزنده ای در پیشبرد موفق اقدامات دست یافت.

در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان نیز به پاس بهره مندی از این بنیان علمی از دیرباز تا کنون، ضمن به کارگیری از این دانش به صورت جاری در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها، تجارب ارزشمندی در برهه های سرنوشت ساز، به مدد استفاده از دانش آمار و داده های حاصل از آن رقم خورده که امید است بتواند اندوخته ای غنی برای هدف گذاری صحیح در مسیر تعالی فردای سلامت باشد.

با گرامیداشت یکم آبان، روز ملی آمار و برنامه ریزی، قدردانی صمیمانه خود را از متولیان و دست اندرکاران ارجمند این حوزه در مجموعه دانشگاه ابراز داشته و امید است ثمره تلاش و پویایی شما عزیزان را در شتاب بخشیدن به حرکت رو به جلوی مجموعه در مسیر ارتقای سلامت جامعه شاهد باشیم.

ضمن آرزوی سعادت و موفقیت روزافزون شما همکاران ارجمند در مجموعه آمار دانشگاه، این روز را به شما عزیزان تبریک عرض می نماییم.