عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

علوم‌پزشکی شهرکرد جزو هزار دانشگاه برتر جهان

وبدا؛ بر اساس جدیدترین گزارش پایگاه رتبه بندی بین المللی تایمز، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با حفظ جایگاه، در رتبه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دانشگاه های جهان در "۲۰۲۵ World University Rankings" قرار گرفت.

به گزارش وبدا، دکتر سید محمد عمرانی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح این خبر گفت:  برای دومین سال متمادی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در نظام رتبه بندی Times Higher Education ۲۰۲۵ در جایگاه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دانشگاه های جهان قرار گرفت.

وی افزود: در این رتبه بندی ارتقای امتیاز در شاخص های Research Environment, Research Quality, Industry International Outlook و کاهش امتیاز در شاخص Teaching گزارش گردیده است.

به گفته دکتر عمرانی؛  نظام رتبه‌بندی بین المللی تایمز به عنوان یکی از معتبرترین نظام‌های ارزیابی دانشگاهی در سطح جهان، معیارهای مختلفی از جمله کیفیت آموزش، پژوهش، استنادها، درآمد صنعتی و چشم‌انداز بین‌المللی را بررسی می‌کند.

وی اضافه کرد: کسب جایگاه زیر هزار در این رتبه‌بندی ضمن افزایش اعتبار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سطح بین‌الملل می تواند تسهیل گر جذب دانشجویان خارجی (با اطمینان از کیفیت و جامعیت برنامه‌های آموزشی و پژوهشی ارائه‌شده) باشد.

کسب این افتخار را که به همت اداره نشر معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد محقق گردیده، به هیئت رئیسه محترم، اعضای هیئت علمی، محققان و دانشجویان تبریک و شادباش عرض می نماییم.