عمومی | دانشگاه تهران

نمایشگاه کار دانشگاه تهران، ۲۰ هزار بازدیدکننده و تقویت ارتباط با صنعت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران ، دکتر فرشته امین، مدیر کل مهارت دانشگاه تهران، در آئین اختتامیه این نمایشگاه، با تاکید بر اینکه بحث ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه در چنین رویدادهایی به صورت ویژه شکل می‌گیرد، از نمایندگان غرفه‌های سازمانی به خاطر برنامه‌های متنوعی که در کنار فرصت‌های شغلی و آگاهی‌بخشی برای دانشجویان ارائه کردند، قدردانی کرد.
مدیر کل مهارت دانشگاه تهران، آمار بازدیدکنندگان این نمایشگاه را در طول سه روز بیش از ۲۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: «در این نمایشگاه، ارائه ۷۰۰ شغل پیش‌بینی شده بود که در طول برگزاری این تعداد افزایش داشت».
وی با اشاره به واحد یادگیری تجربی که از دو ترم پیش در برنامه درسی دانشجویان دانشگاه تهران گنجانده شده گفت: «در این نمایشگاه بیش از نیمی از دانشجویان که در این ترم مشغول به تحصیل هستند، موفق شدند تاییدیه شرکت در صنعت را دریافت کنند و همچنین در این سه روز، ۴ هزار رزومه درخواست اشتغال دریافت شد».
مدیر کل مهارت دانشگاه تهران هم‌چنین اعلام کرد در این نمایشگاه، ۱۵ کارفرمای برتر از منظر درک دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، ۵ شرکت دانش‌بنیان برتر، ۵ دانشجوی خلاق و کارآفرین و ۵ مدیر و استاد فعال در مهارت و کارآموزی معرفی شده‌اند که از آنها تقدیر خواهد شد.
دکتر ابراهیم شیخ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت و میهمان ویژه آئین اختتامیه دومین نمایشگاه کار، دیگر سخنران این مراسم بود. وی ضمن اشاره به ناترازی‌های مختلف موجود در کشور، یکی از مهم‌ترین ناترازی‌ها را ناترازی منابع انسانی دانست و تصریح کرد: «اگر این ناترازی حل نشود، به زودی با بحران منابع انسانی مواجه خواهیم شد».
معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به اینکه این ناترازی از سطح متخصصان به کارگران رسیده، افزود: «ما برای کارآموزی و بازدید دانشجویان از فضای گسترده صنعت اعلام آمادگی می‌کنیم تا دانشگاه تهران بتواند دانشجویان خود را برای کارورزی، تجربه‌اندوزی و اشتغال معرفی کند و در این فرایند نیاز به مدیریت داریم تا صنعت و دانشگاه با همکاری یکدیگر مشکل ناترازی در بخش نیروی انسانی را حل کنند».
مهندس بهروز فروتن و دکتر علیرضا یونچی از کارآفرینان موفق کشور نیز در بخش دیگری از این مراسم، بر انتقال تجربه صنعتی و کارآفرینی به دانشجویان تاکید کردند.
در پایان مراسم، برگزیدگان دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران در بخش‌های کارفرمایان برتر، شرکت‌های دانش‌بنیان برتر، مدیران مهارت فعال در حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال، استادان فعال در حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال، کارشناسان مهارت فعال در حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال معرفی شدند و از آنها تجلیل به عمل آمد.