عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

تبریک دکتر امیر خانلو  به مناسبت روز جهانی آناتومی :

دکتر سعید امیر خانلو در پیامی بیست و چهارم مهر ماه مصادف با پانزدهم اکتبر ، روز جهانی آناتومی را به جامعه پزشکی تبریک گفتند .

آناتومی، پایه علم طب است و نقش بسیار مهمی در شناخت بیماری و تصمیم‌گیری پزشکان دارد. این علم به پزشکان امکان می‌دهد تا با شناخت دقیق اجزای بدن، تصمیم‌های مربوط به انجام معاینات فیزیکی یا استفاده از تکنیک‌های پیشرفته تصویربرداری را بگیرند. آناتومی نه تنها برای پزشکان، بلکه برای دندانپزشکان، متخصصان کایروپراکتیک، کاردرمان‌ها و سایر افرادی که در درمان بیمار نقش دارند، علمی حیاتی است.
توانایی تفسیر صحیح از مشاهدات بالینی از نتیجه‌ای است که از فهم دقیق آناتومی به دست می‌آید. مشاهده و تجسم، تکنیک‌های ابتدایی برای یادگیری علم آناتومی هستند. این علم، به دانش فراتر از یادگیری نام‌ها می‌پردازد و اهمیت زبان آناتومی همراه با توانایی در تجسم موقعیت ساختارهای فیزیکی بدن بیمار را تاکید می‌کند.
لذا بر خود لازم می‌دانم به مناسبت روز ۱۵ اکتبرمطابق با ۲۴ مهر ماه که روز جهانی آناتومی نام نهاده شده است مراتب قدردانی و سپاس خود را از تک تک اساتید و معلمین بزرگوار آناتومی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اعلام نمایم.
آنهایی که تلاش می‌کنند تا با آموزش الفبای پزشکی به دانشجویان آنان را برای نبردی سخت با درد و رنج بیماران و به خصوص کمک رسانی به محرومان و ستمدیدگان از آنها آماده نمایند.
دکتر سعید امیرخانلو
معاون آموزشی دانشگاه