عمومی | دانشگاه بیرجند

اولین جلسه شورای خانه فناور محیط زیست استان با حضور نمایندگان دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، اولین جلسه شورای خانه فناور محیط زیست استان خراسان جنوبی به ریاست مهندس حاتمی، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان، با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه بیرجند در سالن جلسات اداره کل محیط زیست برگزار شد.

در ابتدای نشست، مهندس صداقتی، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی، ضمن خوشامدگویی به مهمانان، دستور کار جلسه را ارائه کرد. سپس تقی‌نژاد، مدیر اجرایی خانه فناور، به تشریح برنامه‌های اجرایی از بدو تاسیس تاکنون پرداخت و فعالیت‌های انجام‌شده شامل جذب ۲۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی و دکتری، تهیه بولتن خبری آموزشی، و جذب بیش از ۶ ایده فناورانه در حوزه محیط زیست را معرفی کرد.

دکتر فنودی، مسئول دبیرخانه تخصصی خانه فناور، به رفع چالش‌های داخلی سازمان اشاره کرد و برگزاری رویدادها و شناسایی مسائل را راه‌حل‌هایی برای رسیدن به اهداف محیط زیستی استان دانست.

دکتر ضیائی، دبیر زیست بوم نوآوری دانشگاه بیرجند، ضمن حمایت همه‌جانبه از این مرکز، بر گردآوری بانک اطلاعاتی چالش‌های محیط زیستی استان تاکید کرد. مهندس حاتمی نیز با تشکر از دانشگاه بیرجند برای راه‌اندازی خانه فناور، بر اولویت‌بندی طرح‌ها و ریشه‌یابی مشکلات محیط زیستی استان تاکید کرد و افزود: جوانان استان با توان و اراده خود می‌توانند به موفقیت‌های مثال‌زدنی دست یابند.

در پایان، مقرر شد در حل چالش‌های تخصصی از نظرات نخبگان و صاحبان ایده استفاده شود و چارت سازمانی به تایید مسئول خانه فناور برسد.