پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

۶۲درصدمبتلایان به فشارخون بالا درنیشابور سالمند هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور دکتر حامد جزجلالیان با اشاره به فرارسیدن هفته سالمند وروز جهانی قلب، همزمانی این دو مناسبت مهم را فرصتی برای توجه بیش از پیش به سلامت سالمندان دانست و گفت: در نیشابور بزرگ، حدود دوسوم مبتلایان به پرفشاری خون را سالمندان تشکیل می دهند.

دکتر حامد جزجلالیان توانمند سازی سالمندان در اندازه گیری و کنترل فشار خون بالا و اصلاح شیوه زندگی آنها راتا حدود زیادی در کاهش عوارض پرفشاری خون، از جمله سکته های قلبی و مغزی و در نهایت مرگ موثردانست.

دکتر زهرا دستجردی، مدیر گروه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر نیز خاطرنشان کرد: در همین راستا برنامه بازدیدوبرگزاری کلاس آموزشی در مرکز نگهداری ازسالمندان فرزانگان برنامه ریزی شده است.

دکتر دستجردی افزود: این جلسه آموزشی با ارائه نکات لازم در خصوص پیشگیری از عوامل خطر، نحوه صحیح اندازه گیری قند و فشار خون، مراقبت های بهداشتی جهت کنترل بیماری، مصرف صحیح دارو و علایم هشدار دهنده سکته قلبی و مغزی توسط کارشناس برنامه قلب و عروق معاونت بهداشت ارائه گردید و همچنین آموزش تغذیه صحیح توسط کارشناس تغذیه مرکز خدمات شماره ۴ شهری از سایر موضوعات آموزشی این جلسه بود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر در پایان ضمن تشکر از همکارانی که در برنامه ریزی واجرای این برنامه همکاری داشته اند، ابراز امیدواری کرد که با ارتقاء آگاهی جامعه و اصلاح سبک زندگی آنها شاهد کاهش بروز بیماری و مرگ های ناشی از آن باشیم.