پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

آغاز به فعالیت مجدد کوهورت سالمندی شهرستان نیشابور

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از آغاز به فعالیت مجدد کوهورت سالمندی شهرستان نیشابور و خدمات دهی به افراد تحت پوشش از ابتدای شهریور امسال خبر داد.
دکتر علی غلامی در تکمیل این خبر گفت: مطالعه مرکز کوهورت سالمندی، با هدف پایش سلامت جمعیت سالمند شهرستان نیشابور طراحی شده است که در همین راستا در یک ماه گذشته حدود ۴۰۰ نفر در این مرکز مورد بررسی قرار گرفته اند.
وی با اشاره به افزایش جمعیت سالمند در کشور و با تاکید بر برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات لازم به منظور داشتن دوران سالمندی سالم خاطر نشان کرد: از جمله خدمات در حال ارائه در مرکز کوهورت، اندازه‌گیری قند خون، فشار خون و آنالیز بدن با دستگاه InBody است.
این مقام مسئول اظهار داشت: معاینات لازم برای آگاهی از وضعیت سلامتی افراد تحت پوشش توسط پزشک مستقر در مرکز انجام می شود؛ همچنین در این مرکز، مشاوره‌ تغذیه نیز به سالمندان محترم ارائه می‌شود.

دکتر غلامی در انتها افزود: این مطالعه در راستای ایجاد فرصت‌های تحقیقاتی و پژوهش‌های اثر گذار در زمینه سلامت سالمندان و اجرای طرح‌های تحقیقاتی با استفاده از داده های مطالعه توسط محققین و پژوهشگران برای برنامه ریزی جهت خدمت رسانی بهتر به سالمندان انجام می شود.