عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

سرطان سینه شایع ترین و اصلی ترین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در زنان است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:امروزه سرطان پستان به عنوان یکی از مهمترین مشکلات سلامتی زنان در تمام جوامع شناخته شده است.

دکتر شکیبا در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه این سرطان را شایع ترین و اصلی ترین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در زنان دانست و گفت: درصورتی که در مراحل اولیه تشخیص داده شود درمان میسر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت ماه اکتبر(۹ مهر تا ۹ آبان ) را به عنوان ماه جهانی اطلاع‌ رسانی درباره سرطان پستان معرفی نموده است گفت: حساس سازی و بالا بردن سطح آگاهی جامعه به ویژه زنان در خصوص راه های پیشگیری و اهمیت تشخیص زود هنگام با استفاده از روش های مختلف اطلاع‌رسانی و آموزشی، از اهداف اصلی نام گذاری این ماه می باشد.

به گفته وی پیشگیری از ابتلا به این بیماری به وسیله سبک زندگی سالم میسر است و همچنین تشخیص زود هنگام این بیماری به وسیله خودآزمایی ماهیانه ، معاینه بالینی توسط ماما و مامو گرافی میتواند منجر به بهبود بیماری و پیشگیری از عوارض شدید آن شود.

دکتر شکیبا با بیان اینکه در این ماه علاوه بر اجرای برنامه های آموزشی نسبت به تشدید برنامه های غربالگری در مراکز و پایگاه های سلامت استان جهت زنان ۳۰ تا ۷۰ سال اقدام خواهد شد گفت: امید است با اجرای برنامه های آموزشی و غربالگری شاهد کاهش بروز و مرگ و میر زنان در اثر بیماری سرطان پستان باشیم.