عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

مرکز نفس ( نجات فرزندان سقط ) در بندرگز افتتاح شد

نظر به اهمیت موضوع سقط عمدی جنین بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)در راستای حفظ حرمت و حیات جنین و گسترش دفاتر مرکز تخصصی مردمی نفس(نجات فرزندان از سقط) با هدف پیشگیری و آگاهی بخشی در زمینه عوارض و خطرات سقط عمدی  ، دفتر مرکز نفس شهرستان بندرگز با حضور رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ، مسئول بسیج اقشار سپاه استان ، فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان در محل ستاد مرکز بهداشت بندرگز افتتاح شد .
" دکتر زارع زاده " رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در آیین افتتاح دفتر مرکز نفس شهرستان بندرگز  با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از سقط هایی که در کشور انجام میشود خودبخودی و به دلیل مسائل پزشکی مادر و جنین است ، بر ضرورت تلاش های همگانی از سوی مسئولین در حفظ حیات جنین ، جوانی جمعیت و حمایت از بنیان و نهاد خانواده و ارئه مشاوره موثر به گروه های هدف تاکید کرد.
" حسن پور " فرماندار شهرستان بندرگز هم پیش از سخنان " دکتر زارع زاده " ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و عرض تسلیت به مناسبت شهادت دبیر کل لبنان " شهید سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان مقاومت"  در خصوص اهمیت راه اندازی و فعالیت این مراکز در راستای تحکیم بنیان خانواده و افزایش جمعیت برای حاضرین صحبت کرد.

" حسینعلی اسلانی " مسئول مرکز نفس استان گلستان هم در این مراسم گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای حفظ حیات جنین و پیشگیری از سقط عمدی ارائه کرد.
وی با بیان اینکه مرکز تخصصی مردمی نفس استان گلستان از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ در گرگان افتتاح  و آغاز به کار کرد ، افزود : دفاتر نفس در شرق استان در شهرستان گنبد و  غرب استان در شهرستان بندرگز راه اندازی  و در همین راستا تاکنون ۱۳۹ مورد انصراف موفق انجام شده و تاکنون ۵۲ نوزاد نیز متولد شده اند.
گفتنی است در این مرکز مجموعه ای از نیروهای تخصصی حوزه سلامت شامل متخصصان زنان، ماماها، کارشناسان مراقب سلامت خانواده، بهورزان و سایر کارشناسان بخش سلامت  و نیروهای مردمی در قالب ناجیان و سفیران نفس، بصورت داوطلبانه و بعنوان مشاورانی حرفه ای، امین و دلسوز  به خانواده ها  و مادران باردار باهدف حفظ حیات جنین و سپری نمودن دوران بارداری باکیفیت و سالم ، خدمات رایگان  ارائه نموده و درخدمت مردم عزیز استان هستند.
شماره تماس ارتباط با مشاوران نفس در استان گلستان  : ۰۹۱۰۸۰۸۴۴۵۱