پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

بیش از دو هزار مورد حیوان گزیدگی در سال جاری تحت مراقبت بهداشتی و درمانی قرار گرفتند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با اعلام این خبر گفت: بیش از دو هزار و ۱۰۰ مورد حیوان گزیدگی از ابتدای سال جاری تحت مراقبت و خدمات درمانی در نیشابور قرار گرفته‌اند و حدود ۷۳ درصد از این مراجعین به واحد مراقبت درمان هاری در شهر نیشابور مراجعه کرده‌اند.

دکتر حامد جزجلالیان با اشاره به این که همه پستانداران خونگرم، از جمله سگ، گربه، روباه و خفاش، ممکن است به هاری مبتلا شوند، خاطرنشان کرد: بیماری هاری یک بیماری صددرصد کشنده است، اما با اقدام به موقع و مداخلات پیشگیرانه، از جمله شستشوی صحیح محل گزش، واکسیناسیون و تزریق سرم ضد هاری می‌توان از ابتلاء به آن جلوگیری کرد.

دکتر جز جلالیان، رئیس مرکز بهداشت نیشابور با بیان این که با وجود شناسایی هاری در تعدادی از حیوانات، خوشبختانه هیچ مورد ابتلاء به بیماری هاری انسانی در سطح دانشگاه گزارش نشده است، افزود:  افراد می توانند در صورت حیوان گزیدگی با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز مراقبت و درمان هاری خدمات بهداشتی  به صورت ۲۴ ساعته و رایگان دریافت کنند.

گفتنی است هفتم مهرماه به مناسبت روز جهانی هاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور و تیم همراه از واحد مراقبت و درمان هاری بازدید کردند و از فعالان این حوزه و در سال روز جهانی هاری تقدیر به عمل آوردند.