عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

قلب اهدایی پسر ۲۰ ساله با جت اورژانس از شهرکرد به تهران منتقل شد

وبدا؛ مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن بیمار مرگ مغزی ۲۰ ساله جهت اهدا به بیماران نیازمند عضو، با جت اورژانس از شهرکرد به تهران منتقل شد.

به گزارش وبدا، دکتر پانته‌آ رمضان‌نژاد در تشریح این خبر اظهار کرد: مرحوم یاسین طهماسبی ۲۰ ساله اهل لردگان بر اثر تصادف و خونریزی مغزی، در بیمارستان شهداء لردگان بستری بود.

وی افزود: پس از تایید مرگ مغزی وی از سوی پزشکان و اخذ رضایت از خانواده فهیم و نوع دوستش، اعضای بدن این عزیز فداکار شامل قلب، کبد و کلیه ها در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد جداسازی گردید.

دکتر رمضان‌نژاد گفت: قلب و کلیه های این بیمار با جت فالکون اورژانس هوایی جهت پیوند به بیماران نیازمند به تهران ارسال شد.

وی افزود: کبد وی نیز در شهرکرد به عنوان تنها بخش پیوند غرب کشور، به بیمار نیازمند پیوند زده شد.

دکتر رمضان‌نژاد خاطرنشان کرد: با اهدای اعضای این پسر ۲۰ ساله، به ۴ بیمار نیازمند عضو زندگی دوباره بخشیده شد.

وی در پایان افزود؛ از همه خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی تقدیر و برای این عزیزان از درگاه خداوند صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت نمود.

گفتنی است: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقمندان می توانند از طریق نشانی اینترنتی به آدرس www.skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام و یا با پیامک کردن کد ملی خود و کلمه اهدا به سرشماره ۳۴۳۲ کارت اهدای عضو را در کمتر از ۳۰ ثانیه دریافت نمایند.

البته داشتن کارت اهدای عضو، تنها به معنای رضایت بیمار برای اهدا می‌باشد و رضایت اولیای دم برای اهدای عضو الزامی است.

شایان ذکر است: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ خانواده بیماران مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری، رضایت به اهدای عضو عزیزانشان داده اند.