پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

آغاز دوره کارآموزی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن و مرکز حکیم نیشابور


معاون آموزشی و پژوهشی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن از شروع دوره کارآموزی نخستین گروه دانشجویان پزشکی ورودی ۱۴۰۰ در این مرکز خبر داد.
دکتر سیده سمانه طبایی در این خصوص گفت: طی نشستی که با حضور رئیس مرکز، اعضای هیئت علمی و مدیر گروه‌های بخش‌های بالینی در تاریخ یکم مهرماه برگزار شد، دانشجویان با قوانین و انتظارات مسئولین مربوطه آشنا شدند.

دکتر امیرصادق علیمردانی، معاون آموزشی و پژوهشی مرکز حکیم نیز افزود: این دانشجویان، نخستین دوره استاژری پزشکی یا همان دوره کار آموزی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور هستند که طبق برنامه‌ریزی آموزشی، دوره‌های کارآموزی خود را از امروز در دو بیمارستان آموزشی دانشگاه آغاز خواهند کرد و در این جلسات توجیهی انتظارات و قوانین آموزشی مطرح و بر لزوم رعایت آن‌ها تاکید شد.

دانشجویان پزشکی در این دوره، آموزش بر بالین بیمار را تجربه می‌کنند و وارد عرصه بالینی می‌شوند. در پایان جلسه، ۱۰ دانشجوی رشته پزشکی به همراه کارشناسان آموزش از بخش‌های بالینی و قسمت‌های مختلف مرکز ۲۲ بهمن بازدید کردند و با مسئولین بخش‌ها دیدار کردند.

دکتر طبایی خاطرنشان کرد: دوره کارآموزی رشته پزشکی عمومی، دوره‌ای است که دانشجویان همزمان به صورت تئوری و عملی زیرنظر اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه آموزش می‌بینند.

دکتر علیمردانی ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان، ابراز امیدواری کرد که در این برهه زمانی بتوانیم میزبانان خوبی برای این عزیزان باشیم و با ایجاد و ارتقای زیرساخت‌های موردنیاز، شاهد تربیت پزشکان متعهد، مجرب و بااخلاق در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور باشیم.