عمومی | دانشگاه تهران

کارت اعتباری فرهنگی دانشجویان رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران ، در جلسه شورای دانشگاه تهران که روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه با حضور اعضای شورای دانشگاه در سالن اجلاس شهید رئیسی برگزار شد از کارت اعتبار فرهنگی دانشگاه تهران رونمایی شد.

این اعتبار به فعالان همه تشکل‌های دانشجویی اعم از انجمن‌های علمی، نشریات دانشجویی و تشکل‌های سیاسی اعطا می‌شود که اعتبار اولیه آن از ۲ تا ۳۰ میلیون تومان است و به ازای هر برنامه این مبلغ در کارت دارندگان شارژ می‌شود.

طرح گرنت یا اعتبار ویژه فرهنگی در اواخر سال ۱۴۰۲ با پیشنهاد سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه تهران و با موافقت ریاست دانشگاه مصوب شد.

این طرح به منظور ساماندهی، حمایت هر چه بیشتر و تنوع‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و علمی دانشجویان به اجرا گذاشته شد.

این اعتبار ویژه فرهنگی برای حدود ۱۵۰ انجمن علمی دانشجویی، ۷۰ کانون فرهنگی دانشجویی، ۱۲۰ نشریه دانشجویی و ۵ تشکل اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نظر گرفته شد و مراحل معرفی به بانک، افتتاح حساب و تامین مالی این موضوع از جمله مراحل انجام شده این طرح است که تعدادی از کارت‌های این اعتبار ویژه فرهنگی به دست دانشجویان رسیده است.

این اعتبار جدا از حمایت‌های معمول از فعالیت‌های دانشجویان در دانشگاه تهران است.

مقرر شده است به مجموعه‌های دارای فعالیت کشوری، مبلغ مشخصی از گرنت تعلق بگیرد؛ به مجموعه‌های فعال در سطح دانشگاه مبلغ مشخص دیگری و به همین صورت به منظور فعال‌سازی و ایجاد تمایل به کار گروهی و ایده‌پردازی برای فعالیت‌های دانشجویی، همه تشکل‌های دانشجویی مبالغی از این اعتبار ویژه به آنها اختصاص داده شود.