عمومی | دانشگاه بیرجند

دورهمی مانایی‌شو برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند؛ دورهمی مانایی شو روز یکشنبه مورخ ۲۵ شهریور ماه، در محل سالن شهدای دانشجوی پردیس شهدا و به‌منظور بررسی مشکلات واحدهای مستقر در زیست بوم دانشگاه برگزار شد.
این جلسه با حضور رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه (دکتر محمد اکبری)، مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی (دکتر مهدی ضیایی)، کارشناسان زیست بوم نوآوری، فناوی و کارآفرینی، مدیران واحدهای مستقر در زیست بوم و جمعی از دانشجویان برگزار شد.
دکتر اکبری با شروع جلسه به بیان پیگیری‌های انجام شده برای دریافت مجوز مرکز رشد اشاره کرده و از برخی مزایای آن مانند معافیت‌های مالیاتی برای واحدهای مستقر در زیست بوم دانشگاه سخن گفت. ایشان در ادامه با قبول برخی از کاستی‌های موجود، اظهار داشت استفاده از ظرفیت‌های واحدها در بخش‌های مختلف دانشگاه پیگیری شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
در ادامه دکتر ضیایی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز پرداخته و از دریافت مجوزهای مرکز رشد و خانه خلاق سخن گفت. اهمیت و دلایل برگزاری رویداد ملی زرناب نیز پایان بخش صحبت‌های ایشان بود.
مهندس فنودی، مدیر عامل شتابدهنده تیمی‌نو نیز سخنران بعدی مراسم بود. وی برنامه‌های پیش‌رو برای کارخانه نوآوری دانشگاه را بیان کرده و از واحدها تقاضا کرد انتظارات خودشان از مرکز رشد دانشگاه را مطرح کنند.
در بخش بعدی این مراسم نیز مدیران واحدهای چرخه سبز، شرکت دانش بنیان رایین، شرکت کیمیا فناور آینده‌ساز و واحد شاهو به بیان دیدگاه‌های و مشکلات موجود پرداختند. جذب سرمایه‌گذار، توسعه فضا و افزایش ظرفیت اتاق‌ها، طراحی یک ساختار مشخص برای واحدها، هدفمند کردن برنامه‌های مرکز و تمرکز بر روی کیفیت واحدهای موجود به‌جای افزایش تعداد واحدها از جمله دغدغه‌های اصلی بود که در این جلسه مطرح شد.