پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

نخستین نشست خبری هیئت رئیسه دانشگاه با اصحاب رسانه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد


نشست خبری هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با اصحاب رسانه شهرستان روز دوشنبه، بیست و ششم شهریورماه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در این نشست به ارایه گزارشی از اقدامات و پیگیری های ۶ ماهه نخست مسئولان در سال جاری در دانشگاه گفت: از ابتدای خدمتم در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور دو استراتژی مدنظر داشته ام که ابتدا تلاش برای کاهش تنش ها و دوم رفع کمبودها با همکاری کارکنان و جهش در رشد و توسعه دانشگاه است.

دکتر محمدرضا مجدی در ادامه افزود: برای ساخت بیمارستان شهید آیت الله رئیسی به صورت مکرر پیگیری هایی را به انجام رساندیم و در تلاش هستیم با کمک و همراهی معاونت استانداری خراسان رضوی و فرمانداری نیشابور و با اخذ اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان از محل وزارت نفت در نیمه دوم سال این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

مقام عالی حوزه سلامت نیشابور در ادامه خاطرنشان کرد: راه اندازی رشته های داروسازی، دندان پزشکی و طب سنتی، احداث هفت طبقه اورژانس ۲۲ بهمن با ۶ هزارو ۳۰۰ متر زیربنا، واگذاری کلینیک بیمارستان فیاض فیروزه به دانشگاه، ساخت بیمارستان زبرخان و بیمارستان روان پزشکی در شهر درود با کمک خیّر، احداث اردوگاه کشوری دانشجویی در نیشابور و عقد تفاهم نامه بین دانشگاه، صندوق رفاه دانشجویی وزارت و فرمانداری، احداث خوابگاه متاهلان با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان از جمله پروژه هایی است که در دستور کار دانشگاه قرار دارد همچنین اتمام ساختمان معاونت غذا و دارو، بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی و سلف سرویس و آشپزخانه دانشگاه در نیمه دوم سال جاری صورت می پذیرد.

وی همچنین تصریح کرد: مطالبات همکاران به خصوص گروه پرستاری را در اولویت قرار داده ایم و قبل از جریانات پرستاران در سطح کشور جلساتی را برگزار کردیم که یک سری درخواست ها از طریق دانشگاه و یکسری از سطح وزارت پیگیری خواهد شد.

دکتر مجدی در ادامه به بهره برداری دو پروژه مرکز خدمات جامع سلامت ریزآب، چاه نسر و پایگاه اورژانس مرزان اشاره کرد و از موافقت قطعی دانشکده پزشکی و پرستاری و مامایی از وزارت بهداشت خبر داد.

رئیس دانشگاه همچنین به احداث دو پایگاه سلامت در منطقه شهر آرا با کمک خیرین و منطقه رسالت ۱۲ با اهدای ۱۲ هزار متر زمین توسط خیر سلامت اشاره کرد و افزود: اورژانس ۱۱۵ در روستای بشنیج نیز احداث خواهد شد.

دکتر مجدی خاطر نشان کرد: در حوزه معاونت آموزشی حدود ۲۰۰ نفر دانشجو نسبت به سال قبل افزایش داشتیم و تعداد دانشجویان در سال ۱۴۰۳ به هزار نفر خواهد رسید و پیگیر افزایش تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه هستیم. همچنین با ارائه دروس بالینی برای دانشجویان پزشکی در تلاشیم بیمارستان ها را به سمت آموزشی شدن پیش ببریم.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت نیز در ۶ ماه اخیر اجرای واکسن پونوموکوک برای اولین بار همزمان در کل کشور در نیشابور اجرا شد و کسب رتبه عالی در حوزه جوانی جمعیت و رتبه نخست در بهداشت محیط از موفقیت های حوزه بهداشت دانشگاه است. همچنین در اربعین امسال موکب سلامت برای اولین بار با کمک موکب سلسله الذهب خدمات بهداشتی و‌ درمانی را برای زائران ارائه دادند.

مقام عالی حوزه سلامت اظهار کرد: بخش های بازسازی بخش قلب، بخش داخلی دو و آزمایشگاه بیمارستان ۲۲ بهمن با اعتبار ۵ میلیارد تومان را در دست اقدام داریم و تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین ۲ دستگاه همودیالیز و ام آر آی و سی تی آنژیو در ۶ ماه اخیر راه اندازی شده است.

وی همچنین در ادامه به افزایش مساحت پردیس دانشگاه از ۳۰ هکتار به هزار هکتار اشاره کرد و از راه اندازی مجدد مجله علمی دانشگاه و‌مراکز تحقیقات کوهورت و سلامت سالمندی و ... اشاره کرد.

دکتر محمدرضا مجدی در پایان گفت نیشابور با پیشینه فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی شایسته شرایط بهتری در حوزه سلامت است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا این شهر را به جایگاهی که مستحق آن است برسانیم.