پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

بیست و دومین قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور برگزار شد

بیست و دومین قرارگاه جوانی جمعیت با حضور رئیس دانشگاه و اعضای کمیته روز یکشنبه هجدهم شهریور ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گزارش وب دا دکتر محمدرضا مجدی با اشاره به اهمیت برگزاری منظم کمیته های ذیل قرارگاه و ارسال به موقع مصوبات و گزارش عملکرد به دبیرخانه قرارگاه گفت: برای فرهنگ سازی موضوع جوانی جمعیت باید همه همکاران دانشگاه و سایر سازمان ها کمک کنند تا نتایج خوبی حاصل شود.

رئیس قرارگاه جوانی جمعیت، با اشاره به آمار متاهلین، مجردین و همکاران دارای فرزند افزود: بایستی علت یابی عدم ازدواج در پرسنل مجرد طی پرسشنامه هایی به تفکیک خانم و آقا انجام شود تا بعد از بررسی مشکلات مداخلات لازم صورت پذیرد.

دکتر محمدرضا مجدی با اشاره به اهمیت و وجود برخی رسومات غلط در فرآیند ازدواج گفت: ضروریست با انجام پژوهشهای علمی و بررسی علل آن در راستای اصلاح این رسومات غلط در منطقه و تسهیل ازدواج جوانان اقدامات لازم صورت گیرد.

دکتر حامدجزجلالیان، معاون بهداشت و دبیر قرارگاه جوانی جمعیت نیز به اجرای فضا سازی و اهمیت استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر اشاره و تاکید نمود.

دکترجزجلالیان ضمن اشاره به بند پ ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعطای دورکاری به درخواست مادران باردار، حداقل به مدت چهار ماه در دوران بارداری در مشاغلی که امکان دورکاری در آن‌ها فراهم است را الزامی دانست و افزود: همسان سازی دورکاری مادران باردار در تمام معاونت های دانشگاه باید انجام شود.

ارائه گزارش فعالیت کمیته رسانه، توسعه و درمان از سایر برنامه های این قرارگاه بود.