عمومی | دانشگاه تهران

توصیه‌های خواندنی دکتر رضا پورحسین به داوطلبان ورود به دانشگاه | انتخاب رشته تحصیلی وهله مهمی در زندگی است اما همه زندگی نیست | نیازی به مشاوره‌های گران‌قیمت و بعضاً بی‌خاصیت نیست؛ مشورت بگیرید اما در آخر به تحلیل و برنامه‌ریزی خودتان تکیه کنید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران ، دکتر رضا پورحسین، رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران در آستانه آغاز انتخاب رشته داوطلبان ورود به دانشگاه، گفت: انتخاب رشته تحصیلی وهله مهمی در زندگی است اما همه زندگی نیست. پس به اندازه اهمیت آن باید به آن بها داد.
استاد دانشگاه تهران در بیان توصیه‌ای دیگر به داوطلبان، افزود: نکته دیگر این است که سازگاری با رشته انتخابی، مهمتر از خود رشته است. الزاماً همه کسانی که روی یک رشته معروف اصرار و تاکید دارند، ممکن است با آن سازگار نشده و از آن رشته و شغل لذت نبرند. پس اگر به سازگاری با شغل و رشته توجه کنیم، باید به علاقه و ظرفیت خودمان توجه جدی داشته باشیم.
دکتر پورحسین با بیان اینکه «ظرفیت خوب و بد نداریم، ظرفیت ما نسبی است.»، خاطرنشان کرد: هر کسی باید ظرفیت خود را نسبی ببیند، و بر اساس آنها یعنی علاقه و ظرفیت، نسبت به انتخاب رشته اقدام کند. پزشکان زیادی داریم که در میانه راه پشیمان شده و بعضاً رشته خود را تغییر داده و به رشته‌های به ظاهر پایین‌تر رفته‌اند و جالب است که از تحصیل در آن لذت هم برده‌اند.
رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران خطاب به داوطلبان ورود به دانشگاه گفت: به عبارت دیگر هیچ رشته‌ای را ذاتاً عالی نبینید، رشته باید با علایق و ظرفیت‌های علمی و هیجانی شما تناسب داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: انتخاب رشته اگر بخواهد براساس علاقه و ظرفیت علمی باشد، خیلی فنی نیست که نیاز به مشاوره‌های گران‌قیمت و بعضاً بی‌خاصیت باشد. مشورت کنید اما در آخر به تحلیل و برنامه‌ریزی خودتان تکیه کنید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، ویژه‌برنامه «روزی با دانشگاه تهران» روز سه‌شنبه ۶ شهریور ماه از ساعت ۰۸:۳۰ صبح با شرکت یک هزار نفر از برگزیدگان دارای نمره تراز بالای ۹۵۰۰ در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. این ویژه‌برنامه به منظور آشنایی داوطلبان ورود به دانشگاه تهران با فضای دانشگاه، مقررات آموزشی و آشنایی با رشته‌های دانشگاهی با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، اعضای هیات علمی و رتبه‌های برتر سال‌های گذشته در نظر گرفته شده است.

افتتاحیه گردهمایی بزرگ دارندگان نمره تراز بالای ۹۵۰۰ در چهار گروه آزمایشی، در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی واقع در پردیس مرکزی دانشگاه تهران و نشست‌های پرسش و پاسخ و استفاده از تجربه‌های رتبه‌های برتر سال‌های گذشته، در تالارهای دانشکدگان‌های هنرهای زیبا، فنی، علوم پایه و دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی و حقوق و علوم سیاسی برگزار می‌شود. برترهای کنکور در این رویداد از پردیس مرکزی دانشگاه تهران و دانشکده‌ها، آزمایشگاه‌ها و فضاهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه بازدید می‌کنند.

این رویداد ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۶ شهریور ماه با ثبت عکس دسته‌جمعی شرکت‌کنندگان در این برنامه در مقابل سردر دانشگاه تهران خاتمه پیدا می‌کند.