پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

بانوی ۴۳ ساله نیشابوری، نهمین اهداکننده عضو در سال ۱۴۰۳

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: زنده یاد زهرا احمدیان ۴۳ ساله که در پی سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود برای اهدای اعضا اعزام شد.

دکتر محمدعلی حسینی پیروز افزود: زنده یاد زهرا احمدیان با خونریزی ناشی از ضربه شدید در بخش ICU۲ بیمارستان حکیم بستری و به رغم تلاش تیم پزشکی و کادر درمان متاسفانه دچار مرگ مغزی شد و با تشخیص تیم تاییدکننده مرگ مغزی دانشگاه و کسب رضایت خانواده وی به بیمارستان منتصریه مشهد اعزام و تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر حسینی پیروز با بیان این که گیرنده عضو از لیست انتظار بیماران نیازمند پیوند اعضا و براساس تطابق شرایط بالینی اهداکننده و گیرنده عضو انتخاب می شود، گفت: قرنیه‌های زنده یاد به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد تا روشنی بخش دنیای بیماران نیازمند باشد و بخشی از پوست او به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد تحویل داده شد.

مدیر درمان با ابراز همدلی، از خانواده جانبخش احمدیان برای اهدای اعضای عزیزشان قدردانی کرد و یادآور شد: متقاضیان دریافت کارت اهدای عضو می توانند با ارسال کد ملی به شماره پیامک ۳۴۳۲ و یا مراجعه به سایت ehdacenter.ir فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل و خانواده خود را مطلع نمایند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی در پایان از همکاران دست اندرکار خانم قدمگاهی مسئول امور پیوند معاونت و کارکنان بخش مراقبت های ویژه دو(ICU۲) مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم با سرپرستاری آقای معتمدی، سوپروایزر شیفت آقای سیدحمید حسینی و همکاران اعزام آقایان شورگشتی، لاریان پور و حسین آبادی تشکر کرد.