پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

برگزاری نخستین نشست شورای اجرایی وقف و سلامت دانشگاه

اولین جلسه شورای اجرایی وقف و سلامت، با حضور رئیس دانشگاه، نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان و اعضای شورا، روز چهارشنبه دهم مرداد ماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش وب دا؛ دکتر محمد رضا مجدی رئیس دانشگاه گفت: هدف از برگزاری این جلسه، برنامه ریزی اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه و بهره برداری بهینه از امکانات، توانمندی ها و ظرفیت های مشترک بالقوه و بالفعل طرفین با اولویت موقوفات حوزه سلامت در راستای اجرای نیت واقفین، توسعه و ارتقا سنت حسنه وقف در حوزه سلامت است.

نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز با ابراز امیدواری از تداوم همکاری های مشترک بین سازمان اوقاف و امور خیریه با دانشگاه علوم پزشکی، به ارائه راهکارهایی در خصوص هم افزایی و هم سویی بیش از پیش دو سازمان پرداخت  و پیشنهاد فعالیت انجمن یاوران وقف را به عنوان بازوی کمکی برای سوق دادن نیات واقفین به سمت سلامت را ارائه کرد.

سرپرست حوزه مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه با بیان دستورالعمل شورای اجرایی وقف و سلامت، افزود: تفاهم نامه مشترکی میان وزارت بهداشت و سازمان اوقاف کشور در خصوص کمک به عمران، احیا، مرمت، بازسازی و توسعه موقوفات درمانی کشور و نیز تامین نیازهای اماکن و مراکز درمانی و بهداشتی تحت پوشش سازمان اوقاف و امور خیریه، اجرای طرح های درمانی و بهداشتی منعقد شده است که مطابق آن تفاهم نامه، دستورالعمل شورای اجرایی وقف و سلامت دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

دکتر حامد سلیمانی در پایان با قدردانی از حضور موثر اعضای شورای اجرایی وقف و سلامت دانشگاه، اظهار کرد: امید است بتوانیم با برگزاری منظم این جلسات و هم اندیشی اعضای شورا، گامی موثر در رفع کمبود ها و نیازهای اساسی سلامت مردم شریف نیشابور بزرگ، برداشت.