عمومی | دانشگاه بیرجند

پیام تسلیت رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت شهادت دکتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)


بسم الله الرحمن الرحیم
﴿مِنَ المُومِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴾ (احزاب ۲۳)

در روزهایی که شدّت یافتن ظلم و قساوت دشمن صهیونیست در غزّه، دلبستگان به مساله‌ی فلسطین را غمگین و خشمگین ساخته، شهادت مهمان عزیز جمهوری اسلامی ایران، دکتر اسماعیل هنیه؛ رئیس دفتر سیاسی حماس، دل همه علاقمندان و ارادتمندان به آرمان آزادی قدس شریف را به درد آورد. ما خود را در پیوند با ملّت آزاده فلسطین، عزادار و موظّف به حمایت از برادران و خواهران فلسطینی می‌دانیم. امروز بازگشت به عزّت و اقتدار برای امّت اسلامی، منحصراً در گرو مقاومت و مجاهدت در برابر استکبار و نقشه‌های خباثت‌آمیز آن، و مساله‌ی فلسطین در راس همه‌ی مسائل بین‌الملل اسلامی است.

ملّت ایران به فرموده رهبر بزرگ آزادی‌خواهان جهان حضرت آیت‌الله‌ العظمی‌ امام‌ خامنه‌ای (حفظه‌الله تعالی)، معتقد است که محو رژیم صهیونیستی قابل تحقّق است و به لطف الهی آن روزی که فلسطین از «بحر» تا «نهر» تشکیل شود، فرا خواهد رسید.

اینجانب به نمایندگی از جامعه دانشگاهی دانشگاه بیرجند، در پیوند ناگسستنی با آزادی‌خواهان قدس شریف در محور مقاومت، ضمن محکومیت قاطع جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیزم، این اقدامات بزدلانه را ناشی از ضعف بنیادین دشمنان اسلام می‌دانم و از خداوند متعال کمک به همه‌ی نیروهای مقاومت را خواستارم و نزدیک شدن روز پیروزی فلسطین را که امری قطعی است مسالت می‌نمایم؛ ان شاء الله.

احمد لامعی گیو
رئیس دانشگاه بیرجند