پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

تشدید نظارت های بهداشتی در مراسم سوگواری امام حسین(ع)


مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه گفت: نظارت های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در ایام محرم تشدید شده است.
مهندس ابوالفضل آهی در گفتگو با وب دا ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)گفت: کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت در ایام محرم از کلیه مساجد، تکایا، خیمه ها و موکب های عزاداری، بازدید و کنترل بهداشتی ایمنی آب و موادغذایی را در دستور کار خود دارند.
مهندس ابوالفضل آهی گفت: از ابتدای محرم تاکنون به صورت مرتب در ایام تعطیل و غیر تعطیل، حتی ساعات غیر اداری و عصر وشب، بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط تداوم دارد و آموزش های بهداشتی و شیوه نامه های ابلاغی از وزارت بهداشت به مسئولان هیئات مذهبی داده شده است.
وی با تاکید بر تداوم نظارت کارشناسان بهداشت محیط تا پایان مراسم دهه اول محرم افزود: در هفته اول ماه محرم بیش از ۵۸۰ مورد بازدید از مساجد، تکایا، ایستگاه های صلواتی توسط کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت نیشابور و شهرستان های تابعه صورت گرفته است.
مهندس آهی خاطرنشان کرد: در این ایام تیم های بازرسی بهداشت محیط مجهز به دستگاه‌های پرتابل بازرسی، کنترل و نظارت بر آشپزخانه ها محل های طبخ غذا و نمونه برداری از آب و غذا را در دستور کار خود قرار دادند و در این مدت بیش از ۸۰۰ مورد نمونه برداری و کلرسنجی آب اشامیدنی انجام گردیده است .
وی در پایان پخت موادغذایی در شرایط بهداشتی، نگهداری موادغذایی در شرایط دمایی مناسب و استفاده از ظروف مناسب برای موادغذایی و نوشیدنی گرم را با اهمیت دانست واز همشهریان خواست به منظور ارتقای سلامت جامعه دستورالعمل های بهداشتی را در مراسم عزاداری رعایت فرمایند.