فضاسازی و اقدامات ویژه دانشگاه بیرجند در روزهای برگزاری کنکور سراسری
به گزارش روابط عمومی و اطلاعرسانی دانشگاه بیرجند، به مناسبت برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور، این دانشگاه اقدام به فضاسازی ویژه کنکور سراسری در پردیس شوکتآباد نمود.
دکتر سیدمحمدرضا خلیلنژاد، سرپرست روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند اعلام نمود: «روابط عمومی دانشگاه با همکاری حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، به منظور ایجاد حال و هوای ویژه کنکور و آشنایی داوطلبان با امکانات و جاذبههای تحصیل در دانشگاه بیرجند، اقدام به طراحی و نصب بیش از ۴۰ بنر اطلاعرسانی ویژه برگزاری کنکور سراسری در فضای پردیس شوکتآباد نمود.»
این بنرها به طور ویژه به امکانات آموزشی، جاذبههای پژوهشی، ظرفیتهای فرهنگی اجتماعی، جاذبههای زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه بیرجند، امکانات و ظرفیتهای وبگاه باشگاه دانشآموزی، معرفی طرح دکتر گنجی (شیوهنامه جذب، هدایت و توانمندسازی استعدادهای برتر دانشآموزان)، ظرفیتها و افتخارات دانشجویی (خوابگاهها، امکانات ورزشی، مرکز مشاوره، افتخارات ورزشی، و مرکز بهداشت و درمان) و جذب بورسیه صنعت معدن و جامعه در دانشگاه بیرجند اشاره داشت. این اقدامات با هدف ایجاد حال و هوای ویژه کنکور و آشنایی داوطلبان با امکانات و جاذبههای تحصیل در دانشگاه بیرجند انجام شد.
دکتر خلیلنژاد همچنین اعلام نمود از دیگر اقدامات ابتکاری برگزاری کنکور امسال، نصب چهرههای موفق دانشجویی در دانشگاه بود. این امر تاثیر مهمی بر روی مخاطبان کنکور سراسری داشت. این اقدامات به داوطلبان اطلاعاتی در مورد امکانات و جاذبههای تحصیل در دانشگاه بیرجند میدهد و انگیزه آنها را برای شرکت در آزمونها و تحصیل در دانشگاه افزایش میدهد. همچنین، نصب چهرههای موفق دانشجویی میتواند از نظر روانشناختی نیز تاثیرگذار باشد و افراد را به سمت تلاش بیشتر و پیروی از مدلهای موفق الهام بخشد.
شایان ذکر است طراحی و انتشار دفترچه راهنمای رشتههای تحصیلی مقطع کارشناسی دانشگاه بیرجند، به همراه توزیع برشور ظرفیتهای پژوهشی در میان داوطلبان کنکور سراسری، از دیگر اقدامات دانشگاه بود که ویژه برگزاری کنکور سراسری انجام گرفت.
در دو روز برگزاری کنکور سراسری (۲۱ و ۲۲ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۵۳۰۰ نفر داوطلب، به همراه خانوادهها و والدینشان مخاطب این شیوه اطلاع رسانی در پردیس شوکتآباد دانشگاه بیرجند بودند.