پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

برگزاری کلاس های آمادگی برای زایمان در مرکز خدمات جامع سلامت حمیدآباد

مسئول مرکز خدمات جامع سلامت حمیدآباد ازآغاز برگزاری کلاس آمادگی برای زایمان در این مرکز خبر داد.

دکتر محمدرضا مهرنوش به وب دا گفت: این کلاس ها به استناد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش بینی شده و مادرانی که تمایل به حضور مامای خصوصی در هنگام زایمان دارند، باید حتما مدرک حضور در این کلاس ها را داشته باشند.

دکتر مهرنوش مشارکت خیرین سلامت رادر رفع همه مشکلات و ارتقای سلامت جامعه موثر دانست وافزود: کلاس آمادگی برای زایمان در مرکز خدمات جامع سلامت حمیدآباد و با هدف تشویق مادران به فرزندآوری و زایمان طبیعی ‌ برای نخستین بار در سطح مراکز خدمات جامع سلامت نیشابور راه اندازی شده است.
مسئول مرکز خدمات جامع سلامت حمیدآباد گفت: پیرو اطلاع رسانی های انجام شده و تبلیغات گسترده در سطح منطقه، تمامی مادران باردار از هفته ۲۰ بارداری می توانند از این طرح رایگان که درحال حاضر درروزهای چهارشنبه هر هفته، با تدریس خانم خداداد کارشناس مامایی مرکز خدمات جامع سلامت حمیدآباد برگزار می‌شود، بهره مند شوند.
مادران باردار شرکت کننده در این ۸ جلسه ۲ ساعته مطابق با سرفصل های کلاس آمادگی برای زایمان آموزش دیده و مهارت های عملی لازم راکسب می‌کنند.
وی عنوان کرد: بارداری و زایمان یک پدیده فیزیولوژیک و از الطاف ویژه الهی است، که امانت حفظ نسل بشر را ازابتدای خلقت تاکنون برعهده داشته است.
تجربه یک زن از دوران بارداری دارای اهمیت حیاتی است و مهمترین عواملی که بر کیفیت تجربه مادر اثرگذار خواهد بود ، انتظارات و میزان حمایت و خدماتی است که درطول بارداری دریافت میکند.

این مقام مسئول درادامه افزود: پیگیری های صورت گرفته و کمک اهالی خیر و نیکو کار روستای حمیدآباد بااعتباری بالغ بر۳۰۰میلیون ریال برای تامین تجهیزات لازم برای برگزاری این کلاس، باری دیگر مارا موفق به فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای بهبود و ارتقاخدمات بهداشتی درمانی درمنطقه تحت پوشش خود کرد.
وی درپایان ابرازامیدواری کرد این کلاس‌ها مکانی باشد که مادران آینده بتوانند ترس‌ها، تصورها و نیازهایشان را به زبان آورند ودر نهایت حاملگی پر نشاط، زایمان رضایت مند و کودکی سالم را به ثمر رسانند.