پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

شهروند ۵۲ ساله نیشابوری زندگی بخش هموطنان شد

ر ئیس اداره امور بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی گفت: در هفتمین اهدای عضو سال ۱۴۰۳؛ مرحوم حسن سخدری ۵۲ ساله که در پی فشارخون بالا و سکته مغزی دچار مرگ مغزی شده بود برای اهدای اعضا به مشهد اعزام شد.

علی گاراژیان افزود: زنده یاد حسن سخدری در بخش ICU۱ بیمارستان ۲۲ بهمن بستری که پس از تشخیص تیم تاییدکننده مرگ مغزی دانشگاه و کسب رضایت خانواده وی به بیمارستان منتصریه مشهد اعزام و تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

گاراژیان با بیان این که گیرنده عضو از لیست انتظار بیماران نیازمند پیوند اعضا و براساس تطابق شرایط بالینی اهداکننده و گیرنده عضو انتخاب می شود، درخصوص اعضای اهدا شده زنده یاد سخدری گفت: قرنیه‌های آن زنده یاد به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بخشی از پوست مرحوم سخدری به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد جهت بیماران نیازمند ارسال شد.

رئیس اداره امور بیمارستان ها در پایان ضمن ابراز همدلی، از خانواده جانبخش سخدری برای اهدای اعضای عزیزشان قدردانی کرد و یادآور شد: متقاضیان دریافت کارت اهدای عضو می توانند با ارسال کد ملی به شماره پیامک ۳۴۳۲ و یا مراجعه به سایت ehdacenter.ir فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل و کارت خود را پرینت بگیرند و خانواده خود را مطلع نمایند.

همکاران دست اندرکار: خانم قدمگاهی مسئول امور پیوند معاونت و پرسنل بخش مراقبت های ویژه یک (ICU۱) مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن با سرپرستاری خانم کاهانی، سوپروایزران شیفت خانم ها شوریابی و زرقی و همکاران اعزام آقایان قدمیاری، مرزانی و دلخانی

✍ روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور