پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

همایش پیاده روی کارکنان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور برگزار شد


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در این مراسم که همزمان با هفته ملی سلامت مردان برگزار شد، گفت: علت نامگذاری هفته سلامت مردان آن است که مردان در معرض یکسری بیماری ها و خطراتی هستند که کمتر به آن توجه می شود و این مناسبت فرصت خوبی است تا مردان آگاهی و توجه بیشتری نسبت به اقدامات خودمراقبتی، بیماری ها و پیشگیری از آن ها پیدا کنند.

به گزارش وب دا دکتر محمدرضا مجدی ضمن اهمیت اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از ابتلا به بیماری ها، بر تلاش همگان به حفظ سلامتی تاکید کرد و افزود: بیماری های غیرواگیر از قبیل سکته های قلبی، مغزی و سرطان ها در بین مردان و زنان مشکل ساز است. سرطان پروستات از سرطان های مختص و شایع در مردان است که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: مطالعات و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد وجود کم تحرکی و مصرف دخانیات در زنان و مردان می تواند زمینه ساز بیماری های غیرواگیر شود که متاسفانه در میان آقایان هم قابل توجه است. همچنین با توجه به بالا بودن آمار حوادث و سوانح در کشور و نیز بیشتر در معرض خطرات و بیماری های شغلی بودن آقایان نسبت به خانم ها، ضرورری است اقدامات پیشگیرانه و خود مراقبتی، مورد توجه خانم ها و به ویژه آقایان قرار گیرد.

گفتنی است این مراسم صبح روز یکشنبه، بیست و هفتم خرداد ماه و با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، سرپرست معاونت بهداشت و پرسنل ستادی معاونت بهداشت برگزار شد.