پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

اهدای اعضای جوان ۲۲ ساله نیشابوری، زندگی بخش هموطنان شد


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: مرحوم جواد نوکاریزی ۲۲ ساله که در پی سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود جهت اهدای اعضا اعزام شد.

دکتر محمد توحیدی افزود: زنده یاد جواد نوکاریزی با خونریزی شدید ناشی از ضربه مغزی و سطح هوشیاری پایین در بخش ICU۱ بیمارستان حکیم بستری و به رغم تلاش تیم پزشکی و کادر بالین، متاسفانه بیمار دچار مرگ مغزی شد و با تشخیص تیم تاییدکننده مرگ مغزی دانشگاه و کسب رضایت خانواده وی به بیمارستان منتصریه مشهد اعزام و تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر توحیدی با بیان این که گیرنده عضو از لیست انتظار بیماران نیازمند پیوند اعضا و براساس تطابق شرایط بالینی اهداکننده و گیرنده عضو انتخاب می شود، درخصوص اعضای اهدا شده زنده یاد نوکاریزی تصریح کرد: کبد آن مرحوم جهت پیوند به بیمارستان بوعلی سینا شیراز ارسال شد تا به بیماری که سال ها از بیماری کبدی رنج می برد پیوند شده و زندگی دوباره به وی ببخشد. همچنین قرنیه‌های آن زنده یاد به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بخشی از پوست مرحوم نوکاریزی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد جهت بیماران نیازمند ارسال شد.

معاون درمان در پایان ضمن ابراز همدلی، از خانواده جانبخش نوکاریزی برای اهدای اعضای عزیزشان قدردانی کرد و یادآور شد: متقاضیان دریافت کارت اهدای عضو می توانند با مراجعه به سایت ehdacenter.ir فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل و کارت خود را پرینت بگیرند و خانواده خود را مطلع نمایند.

همکاران دست اندرکار:

خانم قدمگاهی مسئول امور پیوند معاونت و پرسنل بخش مراقبت های ویژه یک (ICU۱) مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم با سرپرستاری آقای معتمدی، سوپروایزر شیفت خانم رضوی و همکاران اعزام آقایان شوریابی، لاریان پور و قدمیاری