عمومی | دانشگاه بیرجند

کارگاه تحلیل عملیات وعده صادق از بعد رسانه ای و شناختی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در کارگاه تحلیل عملیات وعده صادق از بعد رسانه ای و شناختی، استاد محمد جوانی، عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) و کارشناس حوزه جنگ شناختی در ابتدا مقاله‌ای را از ناتو نقل کرد و در رابطه با جنگ شناختی و اینکه چطور می‌تواند جنگ شناختی باورها و رفتارهای فردی و گروهی افراد را به نفع اهداف تاکتیکی یا استراتژیک دشمن تحت تاثیر قرار بدهد به ایراد سخن پرداخت.
در ادامه ایشان بحثی را تحت عنوان سوگیری‌های شناختی و به عنوان نمونه سوگیری تاییدی، سوگیری منفی نگری و یکی از مهمترین آنها سوگیری ادراک گزینشی مطرح کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) هدف‌های کلی اقناع را برشمرد و به شخصیت‌های مخالف، مخالف میانه‌رو، بی طرف، موافق و موافق میانه رو اشاره کرد. در ادامه ایشان تبیینی از عملیات وعده صادق و اینکه نوع موشک‌ها و پهپادهایی که ایران در این حمله به کار برده را  برشمرد و پایگاه‌هایی از رژیم جعلی صهیونیستی که در این حمله مورد آسیب جدی قرار گرفت را اعلام کرد. پایان بخش این کارگاه، پاسخگویی به پرسش‌های اساتید حاضر در این جلسه بود.