پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

پیام تبریک سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه به مناسبت آغاز هفته سلامت


سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به مناسبت آغاز هفته سلامت که از اول لغایت هفتم اردیبهشت ماه است، پیام تبریک صادر نمود. متن پیام دکتر حامد جزجلالیان به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

سلامت بر اساس آخرین تعریف سازمان بهداشت جهانی، تنها فقدان بیماری یا نواقص دیگر در بدن نیست بلکه نداشتن هیچگونه مشکل جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی برای هر فرد جامعه است. سلامت انسان همانند سایر نعمات خداوندی با تلاش و کوشش در اختیار شخص قرار می‌گیرد. کسی که بخواهد جسمی سالم و روحی شاداب داشته باشد باید با برنامه‌ریزی مشخص، پیروی از قواعد سلامت و پیگیری همه جانبه به این هدف خود نائل شود.

انسان موجودی است پیچیده و عوامل زیادی بر روح و جسم وی تاثیر می‌گذارد. شناخت تمام این عوامل همیشه امکان پذیر نیست امّا به هر حال می‌توان با هوش و درایت و با بهره بردن از تجربه های خود و دیگران میزان سلامتی را به حداکثر رساند. نام گذاری شعار امسال «سلامت خانواده، مردمی سازی سلامت» با نگاهی نو به بحث سلامت پرداخته، چرا که سلامت را باید از خود فرد سپس خانواده و در نهایت به جامعه تسری داد. تا جامعه امکانات بهتری برای رشد و رسیدن به کهنسالی سالم و فعال را داشته باشند  و خانواده‌ها به شیوه قابل قبول و متناسبی با توان و مشارکت خود به مراقبت‌های اساسی سلامت دسترسی یابند.

هفته سلامت فرصت ارزنده‌ای است که از تلاش گران حوزه سلامت که در جهت ارج نهادن به جایگاه بسیار مهم سلامت و تحقق هدف عدالت در سلامت تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر به عمل آید. بی شک تحقق توسعه پایدار و تامین سلامتی با مشارکت مردمی و همراهی مجموعه سازمان‌های دولتی و غیردولتی با رویکرد اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع خواهد بود. اینجانب این هفته را کارکنان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور و خانواده بزرگ معاونت بهداشت تبریک و تهنیت عرض می کنم.

دکتر حامد جزجلالیان
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور