عمومی | دانشگاه تهران

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳ که عصر روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، «واگذاری ماموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

پایگاه رسمی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در حاشیه این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: بر مبنای مصوبه امروز اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران واگذار شد، بر این اساس نظامی برای سنت دانشگاهی تدوین خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در اسفند ماه ۱۴۰۲ با حضور در جلسه شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره ایده منضمن نمودن قدمت دانشگاه تهران به سابقه بیش از ۱۷ قرن پایه‌گذاری آموزش عالی توضیح داده بود.

دکتر مقیمی پیش از این از مصوبه شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی برای منضم نمودن سابقه ۹۰ ساله دانشگاه تهران با قدمت بیش از ۱۷ قرن آموزش عالی در ایران و برگزاری بزرگداشت ۱۷۵۷ سال قدمت آموز عالی در ایران به عنوان یک فخر ملی خبر داده و گفته بود: این بزرگداشت در خرداد ماه ۱۴۰۳ همزمان با ۹۰ سالگی دانشگاه تهران افتتاح می‌شود و در طول سال ۱۴۰۳ در قالب ویژه‌برنامه‌هایی ادامه پیدا می‌کند.

«ایران آغازگر سنت دانشگاهی ۱۷۵۷ ساله در جهان و دانشگاه تهران نماد این فخر ملی در ۹۰ سالگی» بر پس زمینه صفحات روزشمار تاریخی دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۳ نقش بسته است.