پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، اولویت مهم نظام سلامت کشور


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بیست و چهارم فروردین به مناسبت فرارسیدن رسیدن هفته سلامت، سلامت خانواده، مردمی سازی سلامت، عدالت و تعالی خدمات سلامت را از اولویت های مهم نظام سلامت کشور برشمرد.

به گزارش وب دا؛ دکتر محمدرضا مجدی با بیان شعار امسال هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت»که از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار می شود؛ افزود: در هفته سلامت سال جاری سلامت خانواده به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت حوزه های بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است چرا که جامعه سالم مستلزم داشتن خانواده سالم است.

مقام عالی حوزه سلامت نیشابور همچنین سلامت را بزرگ ترین نعمت و یک حق همگانی دانست و بر تلاش یکایک اعضای جامعه برای ایجاد و حفظ سلامتی خود برای دستیابی به جامعه سالم و بر ضرورت پرداختن به موضوع سلامتی در نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی دانشگاه ها تاکید کرد و بر سلامت زمین و مسیولیت همگانی در برابرحفاظت از آن اشاره نمود.

دکتر مجدی ابعاد سلامتی را شامل سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی بر شمرد و اظهار کرد: این ابعاد با هم همپوشانی دارند و در صورت فقدان هر کدام دیگر ابعاد تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

وی در پایان با اشاره به ارتقای فرهنگ سلامت به عنوان یک وظیفه همگانی گفت: اگر رفتار و سبک زندگی ما به گونه ای باشد که سلامتی خدشه دار نشود آنگاه می توانیم شاهد ارتقای سطح سلامتی مردم در سطح جامعه باشیم.