پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

بازدید سرپرست دانشگاه ازمرکز نگهداری کودکان اتیسم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با معاونان بهداشت، درمان وتیم همراه صبح سه شنبه بیست و یکم فروردین  از مرکز نگهداری کودکان اتیسم باران مهر بازدید کردند.

دکتر محمدرضامجدی در این بازدید بر اهمیت ارائه خدمات تخصصی به کودکان و بزرگسالان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم تاکید کرد و از تلاش‌ کارکنان مرکز اوتیسم نیشابور قدردانی کرد و گفت: اختلال طیف اتیسم به مجموعه ای از اختلالات رشدی گفته می شود که مهارت های کلامی و غیرکلامی ارتباطی و تعامل اجتماعی کودک را به طور معنی داری تحت تاثیر قرار می دهد؛ این اختلال در اوایل کودکی آغاز و در کل زندگی فرد به طول می انجامد.

دکتر مجدی با اشاره شعار امسال آگاهی رسانی درباره اتیسم با عنوان «اتیسم ناتوانی نیست» خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در راستای ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به این اختلال و افزایش آگاهی و سطح بهداشت روانی خانواده کودکان دارای اختلال طیف اتیسم و غربالگری اولیه، تشخیص و مداخله بهنگام با سازمان بهزیستی همکاری دارد و در صورت احتمال اتیسم، کودک برای دریافت خدمات تشخیصی توسط متخصص روان پزشکی به کلینیک تخصصی ارجاع می شود.

وی در پایان گفت: امید است با هم کاری و هم افزایی بتوانیم گام های موثری در جهت ارتقای خدمات ارائه شده به کودکان و بزرگسالان مبتلا به اختلال طیف اتیسم و افزایش آگاهی عمومی در مورد این اختلال برداریم و با فرهنگ سازی و همکاری همه جانبه افراد جامعه، شاهد تغییر برخوردها نسبت به افراد دارای اختلالات طیف اتیسم و به رسمیت شناختن حقوق آنها باشیم.

مرکز اتیسم باران مهر واقع در خیایان کمال ۱۵ یک مرکز تخصصی برای ارائه خدمات به کودکان و بزرگسالان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم است که در طول روز خدمات مختلفی از جمله تشخیص، درمان، آموزش و توانبخشی را به بیش از ۴۰۰ کودک ۳ تا ۱۶ سال مبتلا به اختلال طیف اتیسم ارائه می‌دهد.