پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

کشف و معدوم سازی بیش از ۱۲تن موادغذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: از ابتدای شروع طرح سلامت نوروزی تاکنون ۱۲هزار و ۸۷۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد، تاریخ گذشته و یا فاقد مشخصات بهداشتی کشف، توقیف و جمع آوری شده است.

دکتر حامد جز جلالیان گفت: بازرسین بهداشت محیط وحرفه ای نیشابور در ساعات اداری و غیراداری، روزهای کاری و تعطیل در شیفت های قبل و بعداز افطار،  از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی بازدید می نمایند و درصورت مشاهده مواد غذایی فاقد شرایط بهداشتی، اقدام به جمع آوری و یا توقیف محصول می نمایند.
وی ضمن تشکر از تلاش های بی وقفه کارشناسان بهداشت محیط وحرفه ای در این طرح، افزود: ازشهروندان محترم تقاضاداریم که موادغذایی خود را از محل های معتبر خریداری نمایند و هنگام خرید به مشخصات بهداشتی کامل محصول، دقت فرمایند.

مهندس ابوالفضل آهی، مدیرگروه سلامت محیط و کار نیزگفت: اهمیت تعامل بین بازرسان بهداشت محیط و متصدیان مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و تاثیر آن بر روی اجرای قوانین و دستورات بهداشتی از سوی متصدی، بر کسی پوشیده نیست و در همین راستا آموزش بیش از ۷۰۰۰ نفر در طرح سلامت نوروزی انجام گرفته است.

ابوالفضل آهی تصریح کرد: کارشناسان بهداشت محیط در هنگام مراجعه جهت انجام بازدید، آموزشهای لازم درخصوص رفع نواقص بهداشتی محل و کنترل موادغذایی و....را به متصدی آموزش داده و نواقص را در فرم مخصوص ثبت می نمایند.

وی خاطر نشان کرد: دستورالعمل های بهداشتی واحدهای صنفی تحت پوشش شامل بهداشت فردی، سلامت موادغذایی، ابزار و تجهیزات و ساختمان می باشد و از ابتدای شروع طرح سلامت نوروزی بالغ بر ۷ هزار و۴۰۰ نفردر خصوص موارد مذکور آموزش دیده اند.