پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

حضور افتخاری معاون درمان دانشگاه در شهر حلبچه به منظور درمان بازماندگان بمباران شیمیایی

دکتر محمد توحیدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور (جراح و متخصص چشم پزشکی) و دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (فوق تخصص ریه) داوطلبانه به عنوان عضو تیم پزشکان جهادگر به کشور عراق عزیمت کرده و به معاینه مصدومین بازمانده از بمباران شیمیایی شهر حلبچه کردستان عراق پرداختند.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، سرپرست تیم پزشکی ایران گفت: در بیست و پنجم اسفندماه سال ۱۳۶۶ و در روزهای پایانی جنگ ایران و عراق؛ در پی عملیات والفجر ۱۰ و تصرف بخش‌هایی از کردستان عراق به دست نیروهای ایران که منجر به استقبال مردم این مناطق از نیروهای ایرانی شد، صدام حسین دستور بمباران شیمیایی این مناطق را داد. در این حمله حدود پنج هزار تن از مردم حلبچه که عموماً غیرنظامی بودند کشته شدند و شمار زیادی از ساکنین منطقه با آسیب های متعددی بازماندند.

دکتر صادق مروی افزود: از آن زمان تاکنون کشور ایران به مردم این شهر کمک کرده و این کمک‌ها در حال حاضر نیز ادامه دارد.

سرپرست تیم پزشکی ایران در حلبچه تصریح کرد: امسال به روال سال های گذشته‌ یک تیم پزشکی از مشهورترین و حاذق‌ترین پزشکان ایرانی در زمینه چشم و ریه با همراه داشتن ابزارهای پزشکی و داروهای موردنیاز، روز دوشنبه چهاردهم اسفندماه جاری در کلینیک بیستون شهر حلبچه حضور یافته و به مداوای بیماران پرداختند.