پزشکی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور

تحویل سه دستگاه میکروسکوپ از محل وام بانک جهانی به آزمایشگاه مرکز بهداشت نیشابور


سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از تحویل سه دستگاه میکروسکوپ از محل وام بانک جهانی (ICERP۲) به آزمایشگاه مرکز بهداشت نیشابور خبر داد.

دکتر حامد جزجلالیان در گفت و گو با وب دا گفت: این دستگاها شامل سه دستگاه میکروسکوپ که از محل وام مرحله دوم بانک جهانی علاوه بر تجهیزات قبلی به آزمایشگاه مرکز بهداشت تحویل شده است که یکی از این دستگاه ها مجهز با مانیتور است.

دکتر حامد جز جلالیان تخصیص این تجهیزات را فرصتی عالی و موثر برای نیشابور دانست و بیان داشت: از سال گذشته و با تلاش های همکاران در حوزه های مختلف، زیرساخت های لازم برای دریافت تجهیزات یاد شده فراهم شد و طی بازدیدهای مکرر وزارت و نماینده مربوطه تمامی نواقص برطرف شد و این دستگاه ها به نیشابور تخصیص داده شد.

رئیس شبکه آزمایشگاهی بهداشت نیز در تشریح کاربرد تجهیزات آزمایشگاهی افزود: میکروسکوپ آموزشی دارای مانیتور با هدف افزایش مهارت های کارکنان برای تشخیص سل و مالاریا و دو دستگاه میکروسکوپ دیگر در راستای افزایش امکانات تشخیصی آزمایشگاهی و جایگزینی با موارد فرسوده با ارزشی به مبلغ ۷ میلیارد ریال در آزمایشگاه مرکز بهداشت نیشابور، نصب و راه اندازی شد.

هلیا مقصودی خاطر نشان کرد: در مرحله اول دریافت تجهیزات آزمایشگاهی یک دستگاه Real Time-PCR که برای آزمایشات تخصصی و تشخیصی در حوزه ویروس شناسی  کاربرد دارد و در مرحله دوم نیز دستگاه اتوآنالیزور بیوشیمی BS۴۳۰  با سرعت ۴۰۰ تست در ساعت جهت انجام آزمایشات بیوشیمی نظیر قند و چربی و آنزیمهای کبدی و ... و دستگاه سل کانتر اتوماتیک خون شناسی جهت بررسی کم خونی ها و اندکسهای خونی در این آزمایشگاه راه اندازی شد.